Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Modré stíny se vymkly kontrole. Staly se nejlepší kriminálkou ČT

Redakce MAM7. 3. 20169. 7. 2019

Tvorba České televize se dostala do fáze, kdy už si můžeme být jistí řemeslnou kvalitou jejích seriálů. Přesto zatím nezbývalo než netrpělivě čekat na splnění doposud prázdných řečí o sledování světových trendů. Ten okamžik přichází v nejméně očekávanou chvíli, s druhou sérií kriminálky Detektivové od Nejsvětější Trojice, tentokrát s názvem Modré stíny.

Že se “něco děje”, pochopíme už po pár vteřinách. Obraz není příjemně neutrální, místo toho nás do očí praští šíleně přejasněná scéna. Vše vypadá tak divně a nepoddajně, že se ptáme, kdo přesně se na natáčecím place asi zbláznil, že tuhle zrůdnost připustil. Pak se vrátíme k postavám, jež minule působily strnule a škatulkovitě, aby začaly k velkému překvapení najednou dýchat. Brutální vražda na olomoucké univerzitě vnesla konflikt i do vyšetřovacího týmu a sehraná parta skořápek si přestává důvěřovat. A začíná žít a nabývat hmatatelnosti. Vše je tísnivé – prostředí, vztahy, nepochopitelně rozjařená režie vytrhávající nás z pohodlného sledování a pálící do očí.

A někdy na přelomu prvního a druhého dílu si uvědomíme, jak moc zajímavé je to, co sledujeme! Poprvé při sledování kriminálky ČT vyvstane otázka, kam se děj bude ubírat jak co do kriminální zápletky, tak i osobních vztahů postav. Modré stíny jsou výzva, což je tlustou čarou odděluje od dramatické produkce ČT. Ta se úpěnlivě snaží být za každou cenu pro každého, lehká, příjemná, snadno pochopitelná. Svou konformitou, ustrašeností a touhou diváka v první řadě naplňovat pohodou se vzdaluje vysněné západní produkci, kde se seriály nebojí konfrontovat okrajová témata a vybírat si konkrétní cílové publikum. Právě v tom tkví podstata quality TV a právě to Česká televize zcela ignoruje, aby se pachtila v nesnesitelně korektním průměru.

Těžko říct, nakolik jsme svědky pevného tvůrčího díla a nakolik samoúčelného experimentu, který se fatálně vymkl kontrole. Není to ale tak důležité, protože po dlouhé době je zajímavé sledovat dramatickou tvorbu České televize.

Martin Svoboda, filmový a televizní kritik, Aktuálně.cz

×

1. O2 versus média: boj o reklamu

Starší článek

Na ME ve fotbale bez medaile

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: CNC

Libuše Šmuclerová hájí roli tradičních médií a kritizuje chování digitálních obrů

Den po představení služby Google News Showcase píše Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center (CNC), otevřený dopis na obranu…
21. 4. 202121. 4. 2021
Média

Atmedia vydává průvodce českým TV trhem

Mediální zastupitelství tematických televizních stanic Atmedia připravilo třetí vydání průvodce českým TV trhem – Atmedia Navigator. Cílem publikace je…
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Pět českých vydavatelství dostane od Google zaplaceno za své zprávy

Google dnes spouští v Česku svůj nový produktový a licenční program pro zpravodajství s názvem Google News Showcase, v české verzi Výběr Zpráv Google.
20. 4. 202120. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dentsu spouští produkci Content Symphony, řídí ji Radim Kameník
Tescu bude v Česku šéfovat Katarína Navrátilová

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více