Nový Superman: globálně idol, v Česku moc ne
Od tohoto pondělí nabídne obchodní řetězec Lidl ve všech svých 229 prodejnách v Česku desítky produktů vyzdobených slavným supermanským “S”. Stal se totiž oficiálním obchodníkem s licenčními výrobky pro nový film “Muž z oceli”, což je nejnovější zpracování Supermanových dobrodružství z dílny Warner Bros. Ve stylu Supermana bude Lidl nabízet například pánské pyžamo, triko a boxerky, pro děti peněženku, knihy, batoh, hodinky nebo letní obuv. A také speciální edici Energy drinku.
Soutěže o lístky, jinak nic
Minimálně jeden český divák také mohl vidět minulý týden premiéru snímku v Londýně (česká se koná až tento čtvrtek). Cestu do britské metropole vyhrál v soutěži, kterou vypsal výrobce spotřební elektroniky Toshiba. Soutěž o vstupenky (do českých kin) má i Lidl, jehož facebookoví fanoušci mohou do 27. června soutěžit v aplikaci Superpaměť.
Muž z oceli představuje globálně jeden ze sponzorsky nejúspěšnějších filmů historie. Příjem od zhruba stovky komerčních partnerů přesahuje 160 milionů dolarů (viz M&M 24/2013). V Česku však podle informací Evy Teglové, marketingové koordinátorky Warner Bros., jeho uvedení podpořily jen tři firmy. Kromě zmíněného Lidlu a Toshiby je to ještě Nokia, která patří globálně mezi největší partnery filmu. Teglová také odmítla komentovat jakékoli otázky týkající se marketingového rozpočtu snímku nebo jeho srovnání s jinými obdobnými tituly, například s posledním dobrodružstvím Jamese Bonda. Žádná z firem navíc nechtěla uvést nic bližšího o svých plánovaných reklamách spojených se Supermanem, jen připustily zvýšenou aktivitu na sociálních sítích. Vypadá to, že v Česku Muž z oceli velkým marketingovým hitem nebude.
Nokia spojuje s novým Supermanem speciální edici nového modelu chytrého telefonu Lumia 925. Tuto značku zřejmě hodlá etablovat jako telefon superhrdinů, protože omezená série speciálních Lumií provázela před rokem i premiéru posledního filmu o Batmanovi. Je tu ale jeden podstatný rozdíl. Loňskou Lumii uvedla Nokia i na českém trhu, navíc za pomoci eventu, při němž se přímo na tiskovou konferenci snesl “shůry” Batman, který představil telefon. Letos se nic podobného nechystá. “Lumia 925 zatím není na českém trhu a do premiéry určitě nebude. Jediné, co připravujeme, je soutěž o vstupenky,” uvedl Vratislav Klega, account manažer PR agentury AC&C, pracující pro Nokiu. Podle informací M&M je marketingový rozpočet Nokie pro český trh velmi omezený – svou marketingovou centrálu loni přesunula do Maďarska.
Licenčním partnerem nového filmu se stal na českém trhu Lidl, který od tohoto pondělí nabízí ve svých prodejnách desítky výrobků se známým Supermanovým logem. Z velké části jde o produkty určené dětem.