Dosahy vydavatelů se mění

10. 6. 2013 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Není pochyb, že na českém tiskovém trhu dochází k postupné konsolidaci. V dosahu jednotlivých vydavatelů v meziročním srovnání roku 2012 s rokem předchozím je jasné, že na špici zůstává i nadále Ringier Axel Springer CZ. Dosah jeho tištěných titulů stále přesahuje dvě pětiny populace (podle výzkumu Media projekt). Mediální dům se v posledním roce hodně zaměřil především na růst na on-linovém poli a aktuálně se chystá spustit relaunchovaný webový portál Blesk.cz v dohledné době.

Baueru pomáhají akvizice

Dvojkou s největším dosahem zůstává i nadále Bauer Media, které sice cca o 4 % oslabilo, to ale stále oslovuje cca třetinu populace. Bauer Media navíc posílilo o Bauer Media Praha, které by mělo být zahrnuto už v příštích výsledcích. Nárůst ale nebude tak masivní jak se před časem mohlo zdát, z portfolia bývalé Stratosféry totiž vydavatelství řadu titulů přestalo v uplynulém půlroce vydávat (Family Star, Style, LoveStar či Car). Do auditu ABC ČR není přihlášen ani DolceVita nebo Spy či Speed. Tituly tak nebudou ani ve výzkumu čtenosti Media projektu.

Astrosat je samostatný

Na třetím místě je vydavatelství Astrosat, které je nově uváděno bez vydavatelství Vlatava-Labe-Press a má dosah čtvrtinu populace. VLP samostatně obsazuje sedmou příčku s dosahem cca 12 % populace. Čtvrtou pozici uhájila Burda Praha, oslovující pětinu populace a podobné procento oslovuje i vydavatelství Mafra. U ostatních vydavatelů stojí za zmínku oslabení Mladé fronty o cca 3 % a posílení Empresa Media. Loni byl zásah vydavatelství Empresa Media publikován poprvé. To v roce 2011 oslovovalo 3,6 % populace a bylo tak patnáctým vydavatelstvím v ČR s největším zásahem. Nyní už má zásah 6,9 % a obsadilo jedenáctou příčku. Ve čtenosti Empresu táhne nahoru hlavně její titul Sedmička, který má podle posledních dat výzkumu čtenosti Media projektu čtenost 326 tisíc čtenářů na vydání.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.