Nova nasadí Expozituru, Prima vrací „Schimiho“

8. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dvě největší komerční televize minulý týden představily svá podzimní programová schémata. Nova však na rozdíl od Primy odhalila pouze pořady, nikoliv jejich nasazení do programových slotů. „Z doposud představených programových nabídek je vidět, že konkurence na televizním poli se výrazně vyostřila a oba hlavní soupeři vsadili na kvalitu a svým způsobem i na jistotu,“ říká Jiří Svoboda, ředitel mediální agentury Mediaedge:cia. Podle mediálního ředitele Aegis Media Martina Mlýnka se žádná z televizí na hlavních kanálech nepustila do experimentu v rozsahu loňského podzimu a pokračují v dříve ověřených formátech.

Potěšit českého diváka

Televize Nova vsadila na silnou seriálovou a filmovou lokální tvorbu, jíž dominuje doposud nejnákladnější projekt tohoto žánru, kriminální seriál Expozitura, a pokračování cyklu Soukromé pasti (zatím však pouze čtyři díly s prodlouženou stopáží 75). Je zřejmé, že Nova nechce riskovat a investovat do formátů, u nichž je úspěch nejistý, a jde po tom, v čem je momentálně silná, tj. kvalitně napsaná a natočená vlastní tvorba. „Největším příslibem podzimního schématu je počin TV Nova Expozitura, ačkoliv kvůli odsunutí jeho nasazení do vysílání ztratil trochu ze své aktuálnosti,“ hodnotí Miroslav Machek z mediální agentury Starcom. Podle Svobody Expozitura možná v absolutních číslech nepřitáhne tolik diváků jako stálice typu Ordinace v růžové zahradě, ale dá se u ní očekávat zájem mladší a socioekonomicky vyšší cílové skupiny. Od Novy jako od lídra trhu se však očekává, že bude udávat směr ve vývoji a nasazování nových televizních formátů, takové ambice se však alespoň prozatím vzdala.

Prima vyzkouší nové formáty

Jako rozmanitější a žánrově pestřejší je proto vnímán program Primy, i když také ona se drží osvědčených pořadů. Hlavním tahákem Primy má být pokračování talentové show Česko Slovensko má talent, kterou v loňském roce průměrně sledovalo přes jeden milion diváků. Druhá řada se bude odehrávat v Las Vegas a zúčastní se jí i soutěžící ze zahraničí. Prima nasadila ČSMT na nedělní primetime. Je otázkou, zda Nova do tohoto času nasadí svůj tahák Expozituru, nebo nebude riskovat a zvolí spíše Soukromé pasti či nové české filmy. Kromě již vyzkoušené talentové show Prima uvede dva nové formáty reality show – sociální Moje místo, kde se budou soutěžící snažit najít práci, a pořad o bydlení Nové hnízdo. Oba pořady nasadí o víkendu od 17 hod, aby zájem o ně mohla otestovat bez velkých ztrát, v tom se poučila z minulosti.

Obě stanice budou na podzim pokračovat ve vysílání vlastních dlouhodobých seriálů, které pro ně znamenají velkou diváckou jistotu. Nova nasadí opět Ordinaci v růžové zahradě a Prima Cesty domů. Nova bude i nadále pokračovat před hlavní zpravodajskou relací s nekonečným seriálem Ulice a Prima s magazínem Prostřeno.

Odhad protiprogramování

Jelikož Nova zatím nepředstavila schéma s konkrétním nasazením, můžeme protiprogramování televizí zatím jen odhadovat. V sobotním prime time Prima plánuje poměrně kvalitní zahraniční filmy ve slotu „Prima kino“, např. čtyři díly Smrtonosné pasti, Letopisy Narnie aj. Nova zase na podzim přichází s atraktivní českou tvorbou, např. s filmy Ženy v pokušení, Kajínek, Bobule 2 aj. Není vyloučené, že je televize nepostaví proti sobě. Pro Novu zbývá i zajímavý prostor v pátečním večeru, kdy Prima přišla s alternativou v podobě německého kriminálního seriálu Schimanski, který je podle generálního ředitele Primy Marka Singera „největším evropským akčním hrdinou“. Velmi pozitivně je pak mediálními odborníky hodnoceno programování Primy Cool a Primy Love ze skupiny Prima. „Očekávám další růst sledovanosti obou minoritních kanálů, což může ve svém důsledku vést k mírnému posílení pozice celé skupiny Prima na televizním trhu,“ uvedl Svoboda. Podle Mlýnka mají komerční televize situaci na podzim (a ve skutečnosti celý letošní rok) velmi ulehčenou díky způsobu (ne)řízení programové struktury České televize a (ne)investování do ní.

 

Příslibem podzimu je Expozitura – televize Nova sází více na domácí produkci a kombinuje oblíbený model kratších seriálů s pokračováním úspěšných „nekonečných“ sérií typu Ulice.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení