Časopisu Respekt konečně nyní stoupla i vytoužená čtenost

22. 8. 2011 00:08

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Týdeníku Respekt vydavatelství Economia dlouhodobě stoupá prodaný náklad, čtenost ale s tímto nárůstem dlouho nekorespondovala. Změnu však přinesl poslední výzkum Mediaprojektu, titulu v meziročním srovnání čtenost narostla o třetinu (+26 000 čtenářů). Zvýšenou čtenost zatím do cen inzerce vydavatelství promítat nebude. Čtenost se v návaznosti na změnu prodaného nákladu podle Adély Pittsové, publisherky Respektu vždy projevuje s delším časovým odstupem, a mnohdy nekoreluje s aktuálními trendy v prodaném nákladu. Podle Pittsové Respekt zvýšené čtenosti nedosáhl jen marketingovými aktivitami. „Není to jen v marketingových aktivitách, ale v produktu samotném. Snažíme se minimalizovat významné rozdíly ve vnímání značky týdeníku mezi čtenáři a nečtenáři,“ sdělila. Podle ní si původní nečtenář Respektu dříve myslel, že týdeník není určen přímo pro něj, dnes mu vydavatelství dokazuje opak.

Čtenáře získává i Respekt na iPadu

Do nynější obeznámenosti čtenářů s titulem promítá i verze na iPadu. „V posledním měření čtenosti se to ale asi ještě neprojevilo (iPad jsme spustili v květnu),“ tvrdí Pittsová. „Respekt na dotek“ má podle ní v tuto chvíli přes 7 tisíc osob ve svém iPadu. „Významná část z těchto osob papírovou verzi Respektu nečetla nebo neznala a dostali se k časopisu právě díky verzi pro iPad. Nejméně polovina, možná i 2/3 ze všech stáhnutých aplikací jsou noví čtenáři Respektu, které bychom papírem nezískali,“ vysvětluje publisherka.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.