Týdeníku Respekt vydavatelství Economia dlouhodobě stoupá prodaný náklad, čtenost ale s tímto nárůstem dlouho nekorespondovala. Změnu však přinesl poslední výzkum Mediaprojektu, titulu v meziročním srovnání čtenost narostla o třetinu (+26 000 čtenářů). Zvýšenou čtenost zatím do cen inzerce vydavatelství promítat nebude. Čtenost se v návaznosti na změnu prodaného nákladu podle Adély Pittsové, publisherky Respektu vždy projevuje s delším časovým odstupem, a mnohdy nekoreluje s aktuálními trendy v prodaném nákladu. Podle Pittsové Respekt zvýšené čtenosti nedosáhl jen marketingovými aktivitami. „Není to jen v marketingových aktivitách, ale v produktu samotném. Snažíme se minimalizovat významné rozdíly ve vnímání značky týdeníku mezi čtenáři a nečtenáři,“ sdělila. Podle ní si původní nečtenář Respektu dříve myslel, že týdeník není určen přímo pro něj, dnes mu vydavatelství dokazuje opak.
Čtenáře získává i Respekt na iPadu
Do nynější obeznámenosti čtenářů s titulem promítá i verze na iPadu. „V posledním měření čtenosti se to ale asi ještě neprojevilo (iPad jsme spustili v květnu),“ tvrdí Pittsová. „Respekt na dotek“ má podle ní v tuto chvíli přes 7 tisíc osob ve svém iPadu. „Významná část z těchto osob papírovou verzi Respektu nečetla nebo neznala a dostali se k časopisu právě díky verzi pro iPad. Nejméně polovina, možná i 2/3 ze všech stáhnutých aplikací jsou noví čtenáři Respektu, které bychom papírem nezískali,“ vysvětluje publisherka.