Vzkaz vydavatelům: Probuďte se

4. 10. 2010 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další z pořádaných časopiseckých brunchů Unie vydavatelů, na kterém se scházejí zástupci vydavatelů, zadavatelů a mediálních agentur, byl věnován otázce odhadů mediálních výdajů a predikci dalšího vývoje.

Trefný příspěvek přednesl ze strany zadavatelů Lukáš BurdaPlzeňského Prazdroje, který upozornil vydavatele na nekonzistentní obchodní politiku a vybídl je k tomu, aby o svých rozhodnutích více uvažovali. „Slevy pro zadavatele s velkým rozpočtem se aplikují stejně jako u přímých zadavatelů s rozpočtem o dost menším. To popírá logiku trhu. Vnímejte bonusy jako odměnu za objem, jak tomu bylo vždycky. V období krize byla nastavena šílená úroveň cen, kterou nebude možné vrátit zpět,“ popsal stávající situaci na trhu Burda. Redakční prostor je podle jeho názoru devalvovaný, když se setkává s tím, že inzerce je podmiňována redakčním článkem. Ve vztahu k mediálním agenturám, které na vydavatele tvrdě tlačí, uvedl, že vydavatelé by neměli tomuto tlaku ustupovat. „Mediální agentura nemůže nadřazovat zájmy své nad zájmy klientů,“ řekl. Vydavatelé by ale měli podle jeho názoru také pečlivě zvažovat, jaké nové projekty odstartují. „Mám pocit, že každý týden letos vzniká nová pivní kuchařka. Jestli je to jenom proto, abyste z klientů vytáhli peníze, tak je to nesmysl. My tam inzerovat nebudeme,“ uzavřel.

Vlastimil Lagan, generální ředitel společnosti Storck ČR, popsal postoj společnosti k tvorbě marketingových plánů. Do značek se firma snaží investovat 5-10 % z obratu, aktivitu navíc ještě posílila v uplynulém roce ekonomické recese. „V krizi jsme na trh přinesli dvě nové značky a rozpočet navýšili o 100 %,“ přiblížil Vlastimil Lagan s tím, že tato skutečnost se promítla do 250% nárůstu prodeje zboží.

Časopisecký brunch otevřel ekonom Tomáš Sedláček, který se zamyslel nad postavením reklamy v ekonomice společnosti. „Reklama živí a konstituuje nespokojenost, na které je dnešní společnost založená,“ řekl. Reklama se tak podílí na vytváření touhy, která se musí neustále naplňovat. Pokud jde o ekonomickou krizi, není podle Sedláčka jasné, zda skutečně skončila. „Nevíme, jestli dno bylo falešné, nebo skutečné. Na kapitálových trzích krize skončila zhruba před rokem. Mám ale pocit, že se přestěhovala z ekonomiky na stát – dnes jsou více ohroženy finance státu,“ dodal.

Zástupci zadavatelů na brunchi Unie vydavatelů. Zleva: Dušan Pavlů z České pojišťovny, Lukáš Burda z Plzeňského Prazdroje a Vlastimil Lagan ze společnosti Storck ČR. Vpravo ekonom Tomáš Sedláček.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.