Jak se profiluje venkovní reklama v zahraničí

4. 10. 2010 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Při zahraničních cestách sleduji, jak vypadá zdejší venkovní reklama. Zahraniční klienti často žádají přesně definovaná média, což může být neefektivní, zvlášť když požadavek doplní o „v centru města a jeho okolí“. Trendem u formátů světového OOH je rozšiřování nabídky megaformátů a důraz na přímé oslovení cílových skupin. Touha trhu nedá kvalitním médiím zahynout, chcete-li např. klasické billboardy v Londýně, je žádoucí vstoupit pod povrch, tedy do metra. V centru a jeho okolí jsou billboardy spíše vzácností. Megaformáty v centru Londýna zase mohou využít např. možnost instalace na Westminster Bridge nebo megabanner na London Bridge Station. Ve švédském Götteborgu, kde jako MHD funguje tramvaj a vlastní kolo, je nejvíce reklamy na CLV na zastávkách a v blízkosti stojanů na kola. Nosiče CLV stále posilují svou pozici nejen v centrech měst, ale i ve významných dopravních uzlech, jako jsou letiště či nádraží, kde oslovují cílovou skupinu „mobility target group“. CLV lze dobře využít i kreativně, např. na zastávce MHD v Amsterdamu tvořilo CLV v kombinaci s lavičkou v kampani osobní váhu. Trendem v OOH je již zmíněné umisťování megaformátů v centrech měst. Megaplachty známe na rozestavěných objektech, nyní nacházejí uplatnění i v tzv. nových centrech měst, za která jsou považována multifunkční či novodobá kulturní centra. V Mnichově např. poskytuje plášť známé kulturní scény Kultfabrik reklamní plochu o rozměru 244 m2. Standardní nabídkou jsou i digitální plochy, které většinou již nahradily klasické billboardy. Spot je zde promítán ideálních 5-10 sekund a v reklamní smyčce, která se opakuje každou minutu, je umístěno šest motivů. Klienti často využívají právě „statickou grafiku“, což naznačuje, že digitální média jsou další „vývojovou fází“ billboardu. Digitální média v ambientní podobě se objevují ve světě častěji. Nejrůznější informační obrazovky a reklamní stojany s LCD monitory už jsou běžnou součástí OOH. Zajímavé řešení je také v londýnském nákupním centru, kde LCD panel v podlaze pod sklem nahrazuje podlahovou grafiku. Ojedinělá jsou i tzv. Live Theatre média, kdy se po setmění promítají krátké příběhy na stěny budov, i takto lze prezentovat produkt v centru města. Po svém reklamu v městech vyřešili v Latinské Americe, kde mají motiv doslova ručně nakreslený na stěně domu.

Helena Vonková, marketingová ředitelka, M.I.P. Advertising

OOH média se přesouvají do míst s vysokým zásahem cílových skupin.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení