Wolde: Chceme 120 až 130 GRP denně

22. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Získání Óčka je pro At Medii určitě posílení. Ale do jaké míry je to i závazek?

Opravdu velký. Většina televizí, pro které pracujeme, nemá obchodní model založen výhradně na reklamě. Pro ně je výnos z inzerce příjemným doplňkem. U Óčka jsme v jiné situaci, a právě proto nás jeho management důkladně prověřil; jak známe cílovou skupinu, jak odhadujeme kapacitu, jaká bude cenová politika.

Jakou speciální péči mu budete věnovat?

Vyčleňujeme třeba obchodní mini- tým, a to na dobu nejméně jednoho nebo i dvou let.

Garantujete Óčku nejnižší možnou měsíční tržbu?

V At Media tento nástroj využíváme velmi omezeně a určitě je s ním spojená garance sledovanosti ze strany televize. Ale nemůžu mluvit o konkrétních podmínkách u Óčka.

Nejste pouze krátkodobé řešení? Že se Óčko na čas zbaví obchodního oddělení, ušetří, a po oživení trhu znovu rozběhne obchod in-house?

Pokud splníme očekávání, je naše spolupráce plánována jako víceletá.

MTV se konečně domluvilo s UPC, je to pro vás komplikace?

Samotné pokrytí ještě neznamená sledovanost a MTV nemá data z TVmetrů. Óčko se díky těmto datům dostává na jiný trh, než na jakém se pohybuje MTV. Proto těžko srovnávat.

Podívejme se na činnost At Media obecněji. Na garantované kampaně prodáváte portfolio tematických stanic od podzimu. Jste spokojený, dobře jste odhadli jejich kapacitu?

To nelze špatně sečíst, je to poměrně jednoduchá matematika. Co jsme neodhadli, byla míra zájmu o gross rating point (GRP), což pochopitelně souviselo i se zaváděcí nízkou cenovou hladinou. Proto s ohledem na nastávající jarní high season potřebujeme ještě rozšířit prostor. Jednáme např. s AXN, Hallmark i Disney Channel o rozšíření reklamních bloků, které nám umožní umístit více GRP do vysílání.

Vraťme se k té kapacitě. Jaký objem GRP dodáváte klientům?

Momentálně je to přibližně 75 GRP denně. Chceme to však zvýšit na alespoň 120-130.

Agentury prodej na GRP u tematických stanic oceňují, ale zároveň si stěžují, že mají s vašimi stanicemi spoustu práce. Na odvysílání několika desítek GRP je potřeba několik stovek spotů, což údajně časově zatěžuje plannery…

Nezlobte se, ale co je na tom špatně, že mají práci? Ale vážně, většina agentur se k nám staví příznivě.

Těžko si je ale získáte, pokud jim budete dělat život složitější.

Je to daň za fragmentaci trhu, za konkurenci, která přináší tlak na snižování ceny komunikace v TV. Ale věřím, že parametry, jako cílová skupina či cena, jsou dostatečně motivující jak pro zadavatele, tak mediální agentury.

Štepán Wolde, ředitel At Media
Do listopadu 2007 byl marketingovým ředitelem ARBOmedia, kde pracoval deset let.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.