Nejméně rušivým inzertním mediatypem jsou noviny

22. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Rozvoj nových distribučních kanálů informací zvyšuje rozdíly u jednotlivých mediatypů v očích čtenářů, diváků a posluchačů. Z výzkumu agentury Mediaresearch, která výsledky M&M poskytla, vyplývá, že za nejvíce atraktivní zpravodajství považuje internetová populace zpravodajství na internetu a v TV, naopak za nejméně atraktivní zpravodajství bylo označeno zpravodajství v mobilních telefonech. Rozdíly jsou také ve věkové skladbě příjemců, kde se projevují generační střety. Analýza byla uskutečněna na vzorku 607 respondentů, který reprezentuje 4,761 mil. lidí.

Jaké médium nejvíce vyhovuje?

Například pro sledování nepřetržitých informací upřednostňuje generace starší 45 let rádio, pro sledování aktuálního zpravodajství vyhovuje nejvíce lidem starším 45 let televize. Naopak pokud jde o výběr a řazení zpráv, tak si mladší lidé ve věku 15-24 let cení novin na úkor televize. Vysokoškoláci zase v tomto směru upřednostňují webové zpravodajství. Také v případě komentářů dávají mladší přednost internetu před novinami a televizí. V případě důvěryhodného zpravodajství a hledání seriózních informací věří generace 15-24 let novinám, méně webům a rádiu. Z hlediska pohodlnosti konzumace považují mladší za nejlepší internetové zpravodajství, naproti tomu generaci 45+ více než zpravodajské weby vyhovuje televize a rádio. Médiem, u kterého příjemce neobtěžuje množství reklamy, jsou noviny. Rádio se hodí zejména na cestách a společně s TV je vhodnou kulisou pro další činnosti.

Nejvíce času pro TV zprávy

Zpravodajské weby sledují lidé s větší frekvencí než zpravodajské relace v televizi, téměř polovina internetové populace na ně zavítá několikrát denně. Více času však stále ještě tráví u televize. Na zprávy v TV se dívají průměrně 38 minut denně, kdežto zpravodajské weby prohlížejí 33 minut. Pro svůj "živý" formát je TV zpravodajství vnímáno jako nejzábavnější. Zpravodajské servery naproti tomu poskytují nejaktuálnější informace dvacet čtyři hodin denně. Pro poslech rádia není zpravodajství většinou prioritní. Zprávy lidé poslouchají tam, kde mají právě naladěno a kvůli zprávám nepřelaďují. Záleží spíše na žánrovém zaměření rádia a pokrytí.

Čtenost zpravodajství v novinách záleží na více faktorech – předplatném, dostupnosti v práci, preferencích partnerů (rodičů), politické orientaci i tematickém zaměření. Prolistování novin je pro mnohé čtenáře relaxačním rituálem. Stejně jako rádio je i internetové zpravodajství pohodlným zdrojem informací během pracovní doby.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.