Kinoreklama se má zvednout

22. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nejvíce postiženým mediatypem z hlediska inzertních příjmů bylo v loňském roce kino. Celkový objem peněz vložených do kinoreklamy za minulý rok dosáhl podle údajů TNS Media Intelligence v hrubém 120 milionů korun, což představuje 13,5% pokles oproti roku 2008. Propad čistých investic je však podle odhadů OMD z druhé poloviny minulého roku mnohem výraznější (-65 %) a podle těchto odhadů OMD předvídá pro rok 2010 snížení kinoreklamy o 20 %.

Jednotlivá zastupitelství multikin předpokládají pro letošní rok zlepšení situace. Podle Tomáše Volta ze zastupitelství Cinexpress bude letošní rok kopírovat loňský vývoj. Ke konci roku by se mohl podle Volta obrat ještě zvýšit, a to především díky nárůstu přímých klientů. Také Petra LamlováPalace Media potvrzuje zvyšující se počet přímých klientů a úbytek klientů z mediálních agentur. Lamlová si zatím netroufá hodnotit letošní rok, nemá prý dostatek podkladů z mediálních agentur, které stále tvoří největší část klientů Palace Media.

Poslední zastupitelství, New Age Advertising (dříve New Age Media), vidí situaci kinoreklamy letos optimisticky. "Začátkem roku budou klienti možná vyčkávat, závěr roku vidíme ale optimisticky," hodnotí obchodní ředitel Jan Svoboda. Nárůst investic do kinoreklamy předpokládá především díky letošní podzimní nabídce filmů, která má být pro inzerenty lákavější nežli minulý rok. Svoboda láká např. na filmy Alenka v říši divů, Román pro muže či Harry Potter. Lamlová upozorňuje na promítání filmů Souboj titánů, Sex ve městě 2, Shrek ve 3D, Toy Story ve 3D či Letopisy Narnie. Volt doplňuje také o české novinky Ženy v pokušení a Doktor od jezera hrochů. "Letos do kin díky dobré filmové nabídce může přijít opět přes 12 mil. diváků, čímž zájem o inzerci poroste," zdůraznil Volt.

Minulý rok pokračoval trend růstu podílu off-screenové reklamy vůči reklamě na plátně a také příchod nových zadavatelů do kinoreklamy. Standardně největší objem peněz vloni do kin vložili mobilní operátoři.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.