Deníky končí s DVD, drží jen Ringier

1. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V současnosti jen vydavatelství Ringier zůstává z deníkových vydavatelů u propojování svých deníků s levnými DVD nosiči. Ještě před dvěma lety oblíbený marketingový nástroj je na ústupu. V důsledku změněné situace na trhu s příbalovými nosiči, který byl postupně přesycen, od DVD prakticky upustily vydavatelské domy Mafra, Vltava-Labe-Press i Borgis.

Jaký nástroj by měl DVD nahradit, však zatím není jasné. "Uvažujeme o nových možnostech," uvádí Alan Stowanowski z marketingu Lidových novin s tím, že bližší záměry ale sdělovat nebude. Přestože vydavatelství Ringier ČR plánuje i pro celý letošní rok vydávání DVD, o jejich budoucí náhradě také přemýšlí. Zatím však konkrétní řešení nenašlo. "DVD jsou pro nás stále výhodná, proto je budeme vydávat i letos," popisuje Daniel Hort, ředitel marketingu a ostatních komerčních aktivit vydavatelství. Ringier i v uplynulých letech patřil k nejaktivnějším na poli distribuce DVD. Letos je s distribuovaným nákladem těchto nosičů na cca 70 % loňské úrovně.

Přestože počet distribuovaných DVD titulů ještě v posledním loňském čtvrtletí rostl, snižovaly se v důsledku zvyšující se remitendy jeho náklady. Podle údajů distribuční společnosti PNS bylo v posledním čtvrtletí 2009 distribuováno až 300 DVD titulů měsíčně, což bylo meziročně o 30 % více. Distribuovaný náklad se však snižoval, v řadě případů o více než 50 %. V poslední době PNS zaznamenává zvyšující se prodejní cenu nosičů v návaznosti na produkci v kvalitnějším, plastovém obalu.

Deníkové značky vydavatelství Ringier stále zůstávají u propojování s DVD nosiči.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.