Čtyři zadavatelé u ZOH na ČT

1. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Česká televize utrží z vysílání reklamních spotů a sponzoringu, který bude umístěn u přenosů ze zimních olympijských her ve Vancouveru, desítky milionů korun. "Pokud zohledníme současnou nepříznivou situaci na reklamním trhu, jsme úspěšnější, než byl náš původní předpoklad," řekl M&M obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.

Mezi nejviditelnější sponzory přenosů a dalších formátů spojených s olympiádou budou patřit Skupina ČEZ, Samsung, GE Money a nejpravděpodobněji i další společnost, která je mezi oficiálními partnery Českého olympijského týmu, ale minulý týden s ní ještě nebyla podepsaná smlouva. Televize se bude události věnovat sedmnáct dnů, a to na kanálech ČT2 a ČT4. Nepříznivě se může na sledovanosti podepsat časový posun, který představuje devět hodin.

Mediální zastoupení ČT, Media Master, nabízelo původně balíček crossmediální komunikace za 4,9 mil. Kč za předpokladu účasti šesti sponzorů. Měsíc před zahájením olympiády přišlo zastoupení s 20% last minute slevou. Jako obyčejně, i letos bude komerční komunikace u této sportovní události bohatá. Zadavatelé získali jak sponzoring přenosů včetně úvodního a závěrečného ceremoniálu, ale také sponzoring studií včetně injektáže, sponzoring upoutávek na ČT1, ČT2 a ČT4, teletext a internetovou reklamu.

Televize bude pokračovat v minulosti dobře hodnocené speciální operaci – injektáži v rámci studií. V dolní části obrazovky bude umístěno logo sponzorů, které se na pět vteřin staticky nebo dynamicky prolne. Např. ráno na ČT2 a vpodvečer na ČT4 bude vysíláno olympijské studio v barvách ČEZ, v jeho sponzorských vzkazech budou figurovat čtyři jím podporovaní sportovci.

Dokumentace do dubna

Kromě olympiády čeká letos Českou televizi v oblasti televizní reklamy ještě další klíčová událost: výběr společnosti pro zastupování na reklamním trhu od roku 2011. Veřejnoprávní médium ani neuvažuje, že by postavilo obchodní oddělení na Kavčích horách. "Televize by nedokázala prodávat reklamní čas tak efektivně jako externí společnost," říká obchodní ředitel Robert Kvapil, který už připravuje zadávací dokumentaci pro výběrové řízení. Zveřejněná by měla být v březnu nebo dubnu, aby už na podzim bylo vybráno zastoupení pro další období. "Dokumentace nebude stejná jako při posledním výběrovém řízení, bude sofistikovanější," dodává Kvapil. I od začátku příštího roku by měla pokračovat současná praxe, kdy menší speciální operace včetně předpokládaného product placementu zprostředkovávají ČT i společnosti mimo hlavního dodavatele.

"Nejpropracovanější sponzoring předvede u zimní olympiády ČEZ," říká obchodní ředitel České televize Robert Kvapil a někdejší šéf marketingu energetických závodů. Olympijské hry začínají 12. února, přenosy odvysílá ČT2 a ČT4.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.