Admosphere vyzývá TNS MI

1. 2. 2010 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Společnost Admosphere spustila v ostrém provozu projekt monitoringu mediálních investic. Přestože se původně zdálo, že konkurenční monitoring by mohl být zahájen už na začátku roku 2009, překážky v přípravě jeho start zbrzdily. Samotné spuštění však podle Admosphere není konečným cílem – ten spočívá ve vybudování klientského portfolia.

Monitoring Admosphere v současnosti obsahuje všechny nejdůležitější mediatypy, tedy televizi, tisk, rádia, internet a venkovní reklamu. "Monitorovat některá média je snazší a levnější a naopak. Naším hlavním úkolem je hledat rovnováhu mezi přáním zákazníka a cenou, kterou je za data ochoten zaplatit," popisuje záměry nový ředitel společnosti Karel Honzl. Ten ve vedení Admosphere střídá Jitku Horákovou, jež nový monitoring dlouhodobě připravovala.

Šance na prosazení je

Na trhu se tak nový projekt postaví proti v současnosti jedinému poskytovateli dat o objemech reklamy v médiích – TNS Media Intelligence (TNS MI). Klíčové pro projekt Admosphere bude, zda se firmě podaří přesvědčit hlavní odběratele dat, mezi které patří zejména mediální agentury a velké mediální firmy. "Se společnostmi, které o data projevily zájem, probíhají jednání," říká k současné situaci Honzl.

Podle informací M&M nejsou přitom šance Admospehere beznadějné a nelze vyloučit, že v průběhu následujících měsíců dojde na trhu k významnějšímu přeskupení sil. Zástupci mediálních agentur zatím nechtějí veřejně hovořit o tom, zda by vyměnili současného dodavatele dat za nového, s tím že jasněji by mělo být během února.

TNS MI se nebojí

TNS MI připravuje od března nový produkční systém a podle slov ředitele Michala Štochla rozšiřuje počet monitorovaných TV stanic o kanály mediazastupitelství At Media, které byly nově zařazeny do elektronického měření sledovanosti. "Z nástupu konkurence vyděšení nejsme, ale nebereme ji ani na lehkou váhu," říká Štochl s tím, že TNS je zvyklá na konkurenci z jiných zemí. "Je ale třeba srovnávat srovnatelné. Jaké pokrytí nabízená data mají, jestli z nich jde vyvozovat trendy atd.," dodává. Připouští však zároveň, že je ochoten s klienty vyjednávat o ceně.

Mediaresearch vlastníkem

Mediální agentury už několikrát TNS MI vytýkaly kvalitu dodávaných dat a také v některých případech nedodržované termíny dodání. S napětím rovněž očekávají ohlášené změny v distribuci dat, o kterých byly údajně informovány na poslední chvíli.

Na vlastnictví Admosphere se původně podílela i společnost Newton, zabývající se monitoringem obsahu médií. V loňském roce ale od Newtonu odkoupila Mediaresearch podíl a stala se stoprocentním vlastníkem Admosphere. "Společnost Newton se na projektu nadále podílí jako významný partner, dodává podklady pro monitoring tiskových médií," přibližuje Honzl.

Karel Honzl byl jmenován výkonným ředitelem Admosphere, kterou stoprocentně ovládá Mediaresearch.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.