Televizní obrazovky se v současnosti častěji objevují v čekárnách lékařů. Přestože jsou v mediamixu minoritním médiem, mají proti ostatním plochám mimo domov své výhody, např. z hlediska cílení. Podle Vlaďky Prunerové z agentury Media Service je výhodné umístění spotů podle jednotlivých typů čekáren. Obrazovky zde oslovují potenciální zákazníky přímo. „Navíc je zde poměrně dlouhý časový prostor, po který médium působí,“ doplňuje Markéta Kubálková z agentury Confidence Media. Podobný názor má Jiří Vítek z Mindshare: „Šance, že obrazovky zasáhnou správnou cílovou skupinu a že tito lidé budou obrazovky opravdu sledovat, je dost vysoká,“ hodnotí Vítek. Obrazovky jsou vhodné zejména pro farmaceutické společnosti, využívají je ale i potravinové společnosti či firmy se zdravotními doplňky. Za možnou slabinu považuje Kubálková to, že čekárnou projde denně limitovaný počet osob a do místa prodeje je cesta dlouhá. Cena spotu se různí podle daného poskytovatele ploch.
Společnost Mediapharma, která provozuje obrazovky v čekárnách praktických lékařů a pediatrů po celé ČR, ve spolupráci s agenturou Stem/Mark realizovala výzkum účinnosti zásahu těchto obrazovek. Z dat vyplývá, že v čekárnách u lékařů stráví lidé v průměru 15-20 minut, přičemž čekající se věnují sledování v průměru 10-15 minut. Obrazovku zde sledujevíce než 70 % lidí, více než dvě třetiny dotázaných považují obrazovky za zpříjemnění čekání. Schopnost k dané reklamě přiřadit odpovídající značku výrobku dokázalo v průměru 40 % oslovených lidí. V čekárnách obecně převažovaly ženy. U praktických lékařů byly pravidelně zastoupeny všechny věkové skupiny, v čekárnách pediatrů výrazně převažovali lidé ve věku 31-40 let (56 %), třetina lidí byla ve věku 20-30 let. U pediatrů sledovalo vysílání s rodiči 80 % dětí.
Mediapharma má 500 obrazovek v čekárnách praktických lékařů pro dospěléa 300 TV ploch u dětských lékařů. Příští rok chce navýšit jejich počet v čekárnách pediatrů o 100 až 200 kusů.
Zuzana Kartáková