TV Prima v čtvrtletní ztrátě

26. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Ještě než CME, majitel TV Nova, oznámí toto úterý výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí, prezentovalo odhady tržeb a zisku pro celý letošní rok. Podle nich klíčové médium českého trhu utrží 5,11 mld. Kč, což je o 20 % méně v meziročním srovnání. Markantnější bude pokles zisku před zdaněním a odpisy, který má za oblast vysílání, jež zahrnuje TV Nova, Nova Cinema, Nova Sport a nově rovněž MTV, dosáhnout 32 %, tedy 2,48 mld. Kč. Poněkud odlišný je letošní vývoj v hospodaření TV Prima, která prostřednictvím své mateřské MTG zveřejnila výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí minulý týden. Od ledna do září představoval pokles v tržbách 12 % v meziročním srovnání, jejich úroveň klesla na 1,56 mld. Kč. Konkrétně u třetího kvartálu se tržby snížily o 15 % na 420 mil. Kč. Prima tedy zatím zaznamenává o něco příznivější zájem ze strany reklamních zadavatelů, pokud srovnáváme s rokem 2008. Špatně si ovšem vede v provozním zisku. Ten za prvních devět měsíců letošního roku poklesl až o 73 % na pouhých 51 mil. Kč. Alarmující je přitom právě třetí čtvrtletí, kdy se Prima včetně Primy Cool propadla do ztráty 15 mil. Kč. Je to první provozní ztráta za čtvrtletí v posledních nejméně pěti letech. CME zveřejnilo rovněž základní finanční parametry svých internetových aktivit. Ty loni za celou skupinu ve střední a východní Evropě zaznamenaly tržby ve výši 9,5 mil. dolarů, přičemž letos očekávají o 0,5 mil. dolarů více. CME usiluje, aby se dramaticky neprohlubovala ztráta z internetových projektů. Ty skončily loni ve ztrátě 8,7 mil. dolarů, v letošním roce se počítá s přibližně stejnou úrovní v rozmezí od -8 do -9 mil. dolarů. Pro Novu může být povzbuzením, že CME hodlá na českém trhu odzkoušené produkty jako blog.cz a galerie.cz rozšiřovat na další své trhy. Patrná je rovněž snaha korporace posílit svou přítomnost v oblasti televizní produkce, zejména po vzoru rumunské MediaPro Studios.

Navzdory krizi vydělá Petr Dvořák pro CME 2,5 mld. Kč.

Zisk Primy Marka Singra je zatím meziročně o 73 % nižší.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.