Pozice vydavatelů se přeskupily

26. 10. 2009 00:10

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Puma s Fotbalovou asociací České republiky představily nové dresy

Puma ve spolupráci s Fotbalovou asociací České republiky slavnostně představila dresy národního týmu pro nadcházející 2 období, ve kterých si mimo jiné reprezentanti zahrají letošní Euro.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bilance za letošní tři čtvrtletí odpovídá na tiskovém trhu očekáváním ze začátku roku. Pokles inzerce v tiskových titulech dosáhl zatím v hrubých příjmech necelých 12 %. Údaj z monitoringu TNS Media Intelligence ale nezahrnuje slevy, bartery a bonusy, tudíž skutečné snížení bude vyšší. Podle zářijových odhadů mediální agentury OMD Czech by měl letos tiskový trh v čistých příjmech klesnout až o 36 %. Pokles inzerce má podle výhledu OMD pokračovat i v příštím roce. Oproti letošku se má však situace zlepšit, odhaduje se snížení o 18 %.

Změny v pořadí

Objem v korunách je přitom podle monitoringu příznivější než objem v počtu proinzerovaných stran. Celkový počet proinzerovaných stran zatím letos dosáhl necelých 90 tisíc, což je o 16 % méně než za stejné období v loňském roce. Podle ceníkových cen se tak v průměru letos nabízejí inzertní strany v tiskových titulech o něco dráže než vloni. Otázkou je, jakou cenovou politiku nastaví vydavatelé pro příští rok. Ta je zatím u většiny vydavatelů neznámá. Inzertně nejsilnějším vydavatelstvím je za letošní tři čtvrtletí Ringier ČR, který se tak v hrubých příjmech dostal před vydavatelství Mafra. Proti stejnému období v loňském roce se v inzertním pořadí také výše posunula vydavatelství Bauer Media, Mladá fronta, Sanoma Magazines, Hachette Filipacchi a Burda Praha.

Vývoj v tiskové inzerci za první tři letošní čtvrtletí se odrazil i na postavení jednotlivých vydavatelů na inzertním trhu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.