Bilance za letošní tři čtvrtletí odpovídá na tiskovém trhu očekáváním ze začátku roku. Pokles inzerce v tiskových titulech dosáhl zatím v hrubých příjmech necelých 12 %. Údaj z monitoringu TNS Media Intelligence ale nezahrnuje slevy, bartery a bonusy, tudíž skutečné snížení bude vyšší. Podle zářijových odhadů mediální agentury OMD Czech by měl letos tiskový trh v čistých příjmech klesnout až o 36 %. Pokles inzerce má podle výhledu OMD pokračovat i v příštím roce. Oproti letošku se má však situace zlepšit, odhaduje se snížení o 18 %.
Změny v pořadí
Objem v korunách je přitom podle monitoringu příznivější než objem v počtu proinzerovaných stran. Celkový počet proinzerovaných stran zatím letos dosáhl necelých 90 tisíc, což je o 16 % méně než za stejné období v loňském roce. Podle ceníkových cen se tak v průměru letos nabízejí inzertní strany v tiskových titulech o něco dráže než vloni. Otázkou je, jakou cenovou politiku nastaví vydavatelé pro příští rok. Ta je zatím u většiny vydavatelů neznámá. Inzertně nejsilnějším vydavatelstvím je za letošní tři čtvrtletí Ringier ČR, který se tak v hrubých příjmech dostal před vydavatelství Mafra. Proti stejnému období v loňském roce se v inzertním pořadí také výše posunula vydavatelství Bauer Media, Mladá fronta, Sanoma Magazines, Hachette Filipacchi a Burda Praha.
Vývoj v tiskové inzerci za první tři letošní čtvrtletí se odrazil i na postavení jednotlivých vydavatelů na inzertním trhu.