MF Dnes chce mezi týdeníky

21. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Scéna tuzemských zpravodajských týdeníků ožívá s koncem léta. Zatímco bývalý šéfredaktor Aha! František Nachtigall přebírá vedení magazínu Týden, konkurenční titul Respekt už stihl zavést úpravy obsahu. Od začátku září zrušil samostatné rubriky Česko a Svět a místo nich zřídil "propojené" rubriky Politika a Společnost. Zavedl rovněž komiksový strip či novou rubriku Technologie.

Do souboje obou těchto týdeníků má přitom v plánu promluvit i mediální skupina Mafra. Ta od soboty 26. září spouští svůj nový víkendový magazín Víkend Dnes. Na 48 stranách, které mj. budou obsahovat rozsáhlou sekci věnovanou kulturní scéně, jejíž součástí bude i rubrika Kavárna, či texty věnující se společenským trendům nebo rodinným tématům, chce nový magazín klást důraz i na vlastní kauzy a reportáže. Těm má být věnována první část magazínu. "Tyto texty by měly být delší, důkladnější a podrobnější, než je možné zpracovat v běžném novinovém provozu," říká šéfredaktor deníku MF Dnes Robert Čásenský.

Jednou z ambicí nového titulu je podle jeho vyjádření získat díky citacím pozornost v pondělních vydáních konkurenčních novin. Čásenský navíc nezastírá, že sobotní Víkend Dnes by rád konkuroval zavedeným zpravodajským týdeníkům. "Na poradách budeme redakci s tituly, jako jsou Týden nebo Reflex, konfrontovat," potvrzuje. Na přípravě se bude podílet 15 redaktorů, šéfredaktorem Víkendu je Jan Kábrt.

MF Dnes tak novým sobotním magazínem doplňuje stávající suplementy: pondělní Ona Dnes, určený hlavně ženám, a televizní čtvrteční Magazín Dnes+TV. Na rozdíl od obou jmenovaných bude ale Víkend Dnes vycházet na novinovém papíře. "Je to nákladově výhodnější a můžeme ho tisknout ve vlastní tiskárně, čímž se nám významně posouvá uzávěrka," vysvětluje Čásenský.

Mafra si i navzdory krizi od nového projektu slibuje zvýšení sobotních prodejů. "Myslíme si, že v sobotu mají lidé více času na čtení, navíc návštěvnost internetu je slabší. Projekt je od počátku stavěn jako neztrátový, proto se v sobotu zvyšuje i prodejní cena o 2 Kč na 15 Kč," říká dále šéfredaktor MF Dnes. Přestože magazín je koncipován spíše jako čtenářský, Mafra v něm vedle standardních možností vůbec poprvé nabízí inzerentům zakoupení menších formátů, tzv. advertorialů. Určeny jsou zejména pro středně velké zadavatele.

Mafra v uplynulých letech pracovala na projektu vlastního zpravodajského časopisu, který počítal s rozsahem až 150 stran. Od myšlenky zahájit jeho vydávání ale nakonec upustila. Nový sobotní magazín ale nemá být jeho nahrazením, v očích vydavatele je chápán jako přidaná hodnota pro deník MF Dnes.

Nemůžeme si dovolit odstartovat projekt, který by byl ztrátový, říká šéfredaktor Robert Čásenský.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení