M. Teyssler: MTV nejsou jen klipy, je to lifestyle

7. 9. 2009 00:09

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Jak Red Bull tak MTV jsou značky orientované na mladé lidi. Proč je vám takto cílený marketing blízký?

Sám se cítím mladý. S výsledkem své práce jsem pak spokojený jak profesionálně, tak jako konzument těchto produktů.

Vám Red Bull chutná?

U tohoto produktu není důležité jestli mi chutná, ale jestli funguje.

Podívejme se nejdříve na cílovou skupinu MTV. Co o ní víte?

Primární cílovou skupinou jsou mladí ve věku 15 až 24 let, rozšířená pak až do 35 let.

Jak ale vnímáte tyto lidi?

Jsou to mladí, kteří žijí aktivně. Nechci, aby to znělo jako fráze, ale hudba je každodenní součástí jejich životů. Nemají muziku jen k poslouchaní, ale vnímají ji i zrakem. MTV už dávno není pouze hudební televizí, je to multižánrová platforma.

Každá nová televize nesoupeří o čas diváka pouze s ostatními stanicemi, ale s mnohými jeho volnočasovými aktivitami. Co chcete v životě teenagera nahradit?

Samozřejmě chceme získat jak diváky konkurenčních stanic, tak i zcela nové diváky. Abychom byli úspěšní, musíme poznat jejich návyky u sledování televize. A o těch hodně víme z výzkumu sledovanosti.

Největší vaší konkurencí je Óčko. Jak se budete v komunikaci odlišovat?

Óčko je hudební televize.

Ale rovněž o sobě mluví jako o lifestylové stanici.

Myslím, že po zahájení vysílání česko-slovenské verze MTV se jasně ukáže rozdíl mezi hudebním a lifestyle kanálem.

Máte od MTV Networks volnou ruku v oblasti marketingu?

Lokální kanál MTV je v naší režii, přesto všechny důležité kroky v oblasti marketingu a vývoje kanálu diskutujeme svedením společnosti. MTV je mezinárodní brand, divák tedy musí na první pohled poznat, že se jedná o kanál, na který je zvyklý ze zahraničí. Stejně, jako to je například u McDonald’s; jak v USA, tak v Česku či arabských zemích koupíte stejný cheesburger. A právě tak MTV nabídne na našem trhu obsah, jenž funguje i jinde ve světě.

Proč máte jistotu, že tomu tak bude i v tuzemsku?

Protože je tomu tak ve světě a tato skupina diváků je všude dost podobná. V jádru jsou potřeby mladých lidí stejné; co nejméně starostí, co nejvíce zábavy.

Víte, jaké mají mladí v ČR povědomí o značce MTV?

Rozhodně ji znají, je to iconic brand. Na českém a slovenském trhu právě probíhá výzkum, který má zjistit vnímání této značky. Pak budeme mít více informací, budeme přesnější vdefinování vnímání brandu MTV.

Je možné, že to, co zjistíte, nebude úplně odpovídat tomu, co hodláte nabídnout.

Spíš si myslím, že výzkum potvrdí náš odhad na positioning a vnímání značky. Program představíme v říjnu a chceme jím přesvědčit, že MTV není pouze muzika.

Právě – jak chcete mladé přesvědčit, že to není pouze pop music, ale také lifestyle?

MTV už dávno není hudební televize. Je to opravdu multižánrová stanice, poměr hudby a lifestyle je přibližně 1:1. Úkolem brand manažera a marketingu obecně je přesvědčit diváka, že MTV nerovná se videoklipy. Že MTV je široká škála lifestyle pořadů počínaje extrémní sportovní show Nitro Circus a konče pořady pro mladé dívky o seznamování nebo o životě celebrit.

Není pak název Music Television brzdou pro komunikaci vámi zmíněného rozměru stanice?

Značka MTV přitáhne k obrazovkám. Naší snahou je, aby se diváci podívali na program opakovaně. A aby sami brzy zjistili, že to skutečně není pouze o klipech.

Jak se chcete vymezit vůči ostatním klonům MTV, kterých je třeba v nabídce UPC hned několik.

Především nabídneme obsah v rodné řeči českých a slovenských diváků a podstatná je i vlastní původní produkce.

Už nyní visí na CLV kampaň k partnerství MTV s Freestyle Motocross Gladiator Games. Jakou další marketingovou podporu chystáte?

Freestyle Motocross a koncert skupiny Prodigy jsou dvě hlavní akce, s kterými se zde MTV u startu spojí. Pochopitelně bude navazovat další kampaň, pro niž použijeme jak klasická, tak netradiční média. Pro komunikaci s diváky budeme používat nejenom obrazovku, ale i internet a další platformy.

Marek Teyssler, brand manager, MTV Czech

V roce 1999 nastoupil do reklamní agentury Scholz & Friends jako account manager, od roku 2001 pak sedm let pracoval pro značku Red Bull. Od letošního února je brand manažerem kanálu MTV Czech, který začne vysílat na konci listopadu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení