Rádio nově nabízí inzerentům advergaming

24. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Na webu rádia Evropa 2 přibyl další reklamní prvek. Jde o nový koncept – advergaming, produkt digitálního oddělení firmy Lagarde`re. „Budoucnost rádiové reklamy je v synergii s ostatními médii. Propojení internetu s rádiem je novinkou, která dobře funguje,“ říká Petr Uchytil, marketingový ředitel RRM. Moderátoři Evropy 2 ve vysílání upozorní posluchače na možnost zahrát si na webu rádia počítačové hry o ceny. „I když zájemci vědí, že se jedná o reklamu, konzumují ji společně s hrou,“ říká Uchytil. Forma prezentace skrze hru připravenou na míru je vhodná pro inzerenty, kteří využívají reklamu v rádiích a novým médiem si doplňují mediální mix. Cílová skupina Evropy 2 se pohybuje od 12 do 39 let. Hry jsou inzerentům nabízeny na webu Evropy 2 na jeden měsíc za ceníkovou cenu 100 tisíc korun. Tato částka může být snížena díky slevám plynoucím z dalších reklamních aktivit v rádiu či na webu.

Hry zatraktivňují reklamu na webu

První hrou, v níž se soutěžilo o ceny a která byla zároveň podpořena moderátory, bylo pexeso, kde se hrálo o výrobky firmy Original River. Tento měsíc běží závod formulí FirstStop Racing. Hra je založena na principu zajet tři kola co nejrychleji a zaslat svůj e-mail. Vyhrát lze zimní pneumatiky a další ceny od firmy Bridgestone v hodnotě 5 tis. korun za den a jednou týdně za 10 tis. korun. Do hry byl také zapojen zcela nový prvek – přezutím pneumatik se zlepší jízdní vlastnosti vozu v závodě. Tím je nepřímo komunikována výhoda produktu Bridgestone. Uživatelé na webu také vidí nejlepší skóre minulého dne se jménem výherce, což je motivuje. „Hra FirstStop Racing je úspěšná. Její návštěvnost se pohybuje denně na úrovni 1300-2100 unikátních uživatelů. Průměrně máme za celou dobu soutěže 65 % nových hráčů a 39 % vracejících se,“ říká Uchytil. Hlavním cílem advergamingu je v návaznosti na rozhlasovou kampaň dále posílit znalost a pozitivní vnímání značky. „Advergaming zatraktivňuje web Evropy 2 jako takový, zvyšuje se totiž návštěvnost stránek. Proto předpokládáme větší zájem i u dalších reklamních formátů, jako jsou bannery, animace či flashe,“ říká Uchytil. Web Evropy 2 má za pracovní dny denní počet reálných uživatelů 21 tisíc, měsíčně jej navštíví 200 tis. reálných uživatelů. RRM nevylučuje masivnější rozšíření advergaming konceptu i na ostatní své weby, což podmiňuje vhodnou situací na trhu a pokračováním dosavadního zájmu klientů.


Další hra, Electronic Arts – Need for Speed Underground, startuje 25. listopadu. Tato hra bude na webu nově ve 3D zobrazení.


28_radio.jpg


28_radio2.jpg


Nyní běží na webu Evropy 2 závod formulí. Další hra by měla být již ve 3D provedení.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.