Outdoorové realizace se zvětšují, přibývá dalších reklamních ploch

24. 11. 2008 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Outdoor akzent dále budoval sítě nových nosičů typu prizma, za půl roku jich v portfoliu společnosti přibylo zhruba 70. Rovněž zavedl nový systém prodeje, nosiče jsou rozděleny ve třech kategoriích podle kvality (dle lokality, úhlu natočení, viditelnosti aj.), což se odrazilo i na ceně. Pokračovala také výstavba velkoformátových nosičů v deseti největších městech Česka, stavěly se i dynamické nosiče, naposledy trojboký otočný bigboard na Smíchově.


V rozšiřování sítě svých ploch pokračoval také News Outdoor. Důraz klade na regiony, ale staví i v Praze. Roste nabídka nejen bigboardů, ale především nosičů typu 6×3. Od září je na Smíchově v provozu první panel 6×3 typu prizma, kde se střídají tři motivy.


Formát 6×3 zařadila začátkem srpna do svého portfolia také společnost BigBoard, když od letošního září dala do prodeje prvních 26 panelů v exkluzivních pražských lokalitách.


Railreklam se po osazení vlaků příměstské dopravy reklamními rámečky soustřeďoval na intenzivní využití nádraží a nástupišť, dále pokračoval rozvoj sítě obrazovek RailVision a CLV, kterých je nyní přes 300 kusů.


Firma euroAWK rozběhla síť Scroll 50 kusů, které uvažuje instalovat také v nových stanicích metra. Společnost se začátkem září stala jediným výhradním pronajímatelem citylight vitrín (118,5×175 cm) v nových stanicích pražského metra Střížkov, Prosek a Letňany.


V prostorách metra se za poslední půlrok značně navýšil počet billboardů. Ostrý provoz sítí Metrovision spustil JCDecaux na začátku listopadu. Namísto původních 24 se počet projekčních sítí zvýšil na 40.

Průbojnější technologie

Agentura Ju-Turn Media nabízí svým zákazníkům nové technologie: bluetooth a show-light (elektroluminiscence). Na konci roku 2008 představí společnost na exponovaných místech v Praze své první scrollovací plochy formátu A0.


Firma MobilBoard spustila samostatné slovenské zastoupení se sídlem v Bratislavě. Během jara došlo k rozšíření nabídky reklamních formátů o interiéry autobusů příměstské a linkové dopravy. V červnu MobilBoard vstoupil jako první s bluetooth technologií do vozů MHD na Slovensku.


Super Poster v průběhu roku rozšířil svou nabídku o nové plochy po celém Česku, zejména na frekventovaných místech Prahy. V průběhu září jsme v Praze mohli sledovat nárůst ploch s velikostí 100 m2 a více.


Společnost Vision Media Network rozšířila projekt Rail Vision (reklamně-informační obrazovky LCD na nádražích Českých drah). Realizace ploch proběhla na nádražích Praha Holešovice, Praha Smíchov a Plzeň. Během podzimu se síť rozroste o další plochy v Praze a na největších moravských nádražích, ke konci roku by měl počet LCD dosáhnout 90 nosičů.


W&P, reklamní agentura začala doplňovat svou síť o bigboardové plochy a štítové stěny na hlavních komunikacích.

Zaplněná obchodní centra

Obchodní centra se stávají stále vyhledávanějšími. Firma Logologic v uplynulém půlroce instalovala reklamní panely typu CLV a DSD (Dynamic Shopping Display) do nákupních center Mercury v Českých Budějovicích a Plaza Plzeň. V Praze instalovala 26 CLV ploch v Metropoli Zličín. Dále rozšířila digilighty do pražských obchodních center: Metropole Zličín, Palác Flóra, Nový Smíchov a Letňany. Nyní společnost provozuje celkem 50 digilightů a plánuje jejich další rozšiřování. Digilight – digitální citylight – je velkoformátová plazmová obrazovka v rozlišení full HD. Kampaně je možné doplnit o zasílání dalšího sdělení prostřednictvím bluetooth.


Také společnost Filip Media rozšiřovala obrazovky: do Metropole Zličín přibyla velkoplošná obrazovka se zpětnou projekcí velikosti 4×2,25 m. Firma rovněž výrazně posílila počet svých LCD monitorů v nákupních centrech v Praze, Mladé Boleslavi, v Brně a Olomouci. Celkem jich vybudovala 148. Přibylo také šest nových billboardů v Aquapalace Praha (euroformát 5,1×2,4). Na benzinových pumpách Lukoil byly zrušeny frame posters, CLV zůstaly zachovány.


Společnost Q Advertising, která disponuje LCD a velkoplošnými obrazovkami v centrech Chodov, Flóra, Šestka a Černý Most, zajistila klientům interaktivitu – spoty mohou nasazovat podle potřeby a přizpůsobovat jejich obsah. Společnost se soustředí na rozvoj nosičů i mimo Prahu, aktuálně míří do Liberce a plánuje další.

Propagační realizace se zvětšují

Vysoká reklamní nabídka a snaha upoutat spotřebitele vede ke zvětšování outdoorových realizací. Společnost BigMedia například na letišti nainstalovala plachtu s rozměry 78,7×9,5 m. Outdoor Praha využila na jaře k instalaci zadní stěnu nákupního centra Metropole Zličín. Na konstrukci požárního schodiště byl umístěn na dodatečné ocelové konstrukci automobil Toyota Auris a za ním byla nalepena fólie 3M na plochu o velikosti 23×7 m. Společnost také umístila reklamní instalaci 330 m2 na magistrále pro GE Money Bank.


Kampaň Nike s fotbalovým reprezentantem Tomášem Rosickým proběhla ve dvou pražských lokalitách, instalace na budově Hlavního nádraží zabírala plochu 826 m2, doplněna byla obřím míčem na druhé straně dopravní tepny. Rosický byl k vidění také na ploše o velikosti 600 m2 umístěné na střeše nákupního centra Chodov. České dráhy přišly s kampaní upozorňující na mimořádné Pendolino a na podmínky jeho provozu. Přes budovu pražského Hlavního nádraží byla vyvěšena plachta o rozměrech 800 m2. Ze spolupráce společností Outdoor Praha, Revolta a Ateliér Spektrum vznikla největší reklamní instalace na českém území od roku 1989. V Praze na budově ECM City Tower s výškou 109 m bylo na ploše téměř 4000 m2 realizováno poděkování Barboře Špotákové.

Novinky ve venkovních nosičích

Na jaře zahájil BigBoard projekt kulturního mobiliáře: v centru Prahy nainstaloval skoro tři desítky prosvětlených nosičů – sloupů, které slouží ke společenské a kulturní inzerci. Začátkem srpna pak začal s tzv. reklamní bránou. Toto reklamní zařízení vytváří přemostění nad klíčovými pražskými tepnami. Jde o backlight o rozměrech 17,5×2 m. Na pražském letišti byl umístěn nový typ reklamní plochy, tzv. wall wrap. První wall wrap byl instalován v místě bývalé celní a pasové kontroly, s velikostí plochy 5×3 m. V současné době jsou na letišti k dispozici wall wrapy o rozměrech: 6×2,5 m a 6,5×2,5 m. News Outdoor osvětlil mostní nosiče. První backlightmost byl k vidění začátkem října.


Na počátku podzimu uvedl Railreklam dva nové typy reklamních ploch, VariaPostery a PosterCube. Prvním nosičem je výlepová plocha umožňující kombinaci buď tří plakátů A0, nebo jednoho plakátu formátu 119×252 cm. Druhým typem je Poster-Cube, menší interiérová varianta známého HyperCube.


p30_outdoorove.jpg


Společnost Ju-Turn Media inovovala své plochy.


p30_outdoorove1.jpg


Kapitán národního týmu byl k vidění na magistrále a také na střeše OC Chodov.


p30_outdoorove2.jpg


Railreklam rozšiřuje své portfolio o nový nosič VariaPoster (plocha pro tři plakáty A0 nebo jeden plakát formátu 1,19 x 2,52 m). Do konce roku jich plánuje 400 kusů.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.