Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Nechcete slabé? Inzerujte na Bontonu, Radiu 1 a Vltavě

Redakce MAM11. 6. 200728. 6. 2019

Podívejte se do mediaplánu, jestli vám tam nezařadili také Rádio Děčín, Dyje, Hitrádio Crystal, ČRo Ostrava nebo Hitrádio Magic. To by bylo něco špatně. Pět zmíněných stanic spolu s dalšími třiceti patří mezi rádia, jejichž posluchačská základna je více než z poloviny tvořena lidmi ze socioekonomických skupin D a E.


Nejenom věk


Když si kupujete reklamu na Rádiu Děčín, až 72,4 % posluchačů jsou nejslabší socioekonomické kategorie. Průměr takovýchto posluchačů u pěti zmíněných rádií pak dosahuje přes 71 %.


Posluchače, kteří můžou být na obtíž v případě, že zadavatel preferuje vyšší socioekonomické skupiny, mají v podstatě všechna rádia. Jejich podíl kolísá podle formátu stanice, ale také podle koupěschopnosti v regionech.


Manažeři rádií správně pochopili, že první zpřesňující otázka na kvalitu posluchačů ze strany zadavatelů směruje k věkovým skupinám. V tom jsou rádia dostatečně vyprofilovaná, čemuž pomáhá i jasná hudební dramaturgie. Méně už myslí na socioekonomické postavení, které významně vypovídá o finančním zabezpečení v širším smyslu.


Nejlepší jsou z Prahy


Průměrný podíl posluchačů zařazených do klasifikace D+E je u českých rádií podle posledních výstupů z Radio projektu až 51,3 %. Je to o 4,3 % méně než před rokem, tedy za čtvrté čtvrtletí 2005 až první čtvrtletí 2006.


Je však i několik málo stanic, které mají tento parametr podstatně nižší. Zejména je to pražský Bonton, Rádio 1, Český rozhlas 3 – Vltava, RockZone a Český rozhlas 4 – Rádio Wave. Jejich průměrné zastoupení nebonitními skupinami D+E představuje 26,1 %.


Je teoreticky možné, že vysílají stanice s ještě nižším podílem D+E. Radio projekt však u nich tento parametr změřil v úrovni statistické chyby. Když bychom ji ignorovali, nízký podíl D+E posluchačů mají Info Radio, Český rozhlas Leonardo, Expresradio, Rádio Spin a Classic FM. Průměrný podíl D+E vykázaly v úrovni neuvěřitelných 6,1 %.


Celoplošky nadprůměrné


Zmíněné malé stanice jsou však pro velké i střední reklamní zadavatele nezajímavé, nanejvýš doplňkové.


V oblasti komerčních celoplošných stanic je situace s podílem D+E o něco příznivější než u rádia jako celku. Jejich parametry se však velmi přibližují. Rádio Impuls má 47,2 %, Evropa 2 45,2 % a Frekvence 1 45,4 % posluchačů zařazených do socioekonomických skupin D+E. Viditelně lépe je na tom Český rozhlas 1 – Radiožurnál, který má takovýchto posluchačů jen 36,5 %.


U celoplošných stanic se navíc projevuje pozitivní trend snižování podílů posluchačů z nejnižších socioekonomických skupin. Meziročně se průměrně snížil podíl D+E u čtyř nejrelevantnějších stanic o zajímavých 5,5 procenta.


Nepříznivý trend na Agaře či Olympicu


Snížit podíl ne natolik zajímavých skupin mezi posluchačskou obcí se nakonec podařilo v průběhu loňského roku většině stanic, kromě zmíněných celoplošek i padesáti dalších rádií. Rozhodně to není případ rádií Agara, Olympic, ČRo Region Střední Čechy nebo Hitrádia Crystal. Ty posílily v podílu D+E, a to průměrně až o více než 15 procentních bodů.


Přesně opačný trend převládá za poslední rok u rádií Jizera, Prácheň, Eldorádio, Hitrádio FM Labe a rádia Hey! Praha. Těm se podařilo významně snížit podíl posluchačů zařazených do socioekonomické klasifikace D+E, a to průměrně o velmi zajímavých 21,6 %.


“Dobrý” i špatný úbytek


Důvodů pro posilování D+E může být několik. Rozhodující je hudební a programový formát stanic a také chování konkurence. Některým stanicím může vyskočit podíl D+E po celkové ztrátě posluchačů. Např. českobudějovický Gold přišel meziročně o 9 tis. denních posluchačů, hlavně ze socioekonomické skupiny C. Tím se zvýšil podíl D+E. Opačný jev při snížení posluchačů nastal u Hitrádia Vysočina. Meziročně ztratilo 37 tis. posluchačů, ale až 27 tis. z nich bylo ze skupiny D+E. Proto se posluchačský profil vylepšil.


 


23obr_graf.jpg

×

Mluvčím roku je Fuchsová z PPF

Starší článek

ČT má výhrady k novele zákona o digitálním vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více