Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Fričová nechce revoluci

Redakce MAM11. 6. 200728. 6. 2019

Obsazení pozice programové ředitelky Kateřinou Fričovou přinese generálnímu řediteli České televize Jiřímu Janečkovi jistotu kvalitního programování.


I přes své značné zkušenosti s vedením výroby na Nově a následně s řízením Primy a Top TV však Fričová neměla dosud tak bezprostřední kontakt s programováním, akvizicí programů a samotným schedulingem.


Na druhé straně, toto by mohlo být nevýhodou spíše v případě řízení programu komerční TV, protože program veřejnoprávních kanálů je více závislý i na jiných úsecích televize a Fričová se může opřít o mnohem početnější aparát odborníků než David Stogel a Jan Rubeš, kolegové z Novy a Primy.


Top TV byl trapas


Možná si to málokdo uvědomuje, ale škraloup, který má z investování a řízení nabídkové televize Top TV, je hluboký. Fričová, ale třeba i její obchodní partner Zbyněk Roubal, nebyli schopni odhadnout vývoj na TV trhu a spuštěním Top TV vsadili svá, do té doby silná jména na nerealistický projekt. Obdivuhodné však je, že se jí podařilo do této riskantní transakce “namočit” i pragmatického podnikatele Karla Komárka.


Co Lambert a Myslík?


Fričová má v České televizi i skrytého a zároveň velmi silného soupeře. Její předchůdce František Lambert si troufl řídit program a dařilo se mu v hrubých číslech znamenitě. Lambert znovu dokázal, že ekonomický rozměr může u programového ředitele vítězit nad tvůrčím. Každé chybě Fričové se bude jistě usmívat, protože se cítí dotčený “humbukem” kolem jeho členství v Lidových milicí, jenž mu v zásadě odstřihl jen kontrolu nad programem.


Fričová bude muset navíc spolupracovat s Lambertovým člověkem Václavem Myslíkem. Ten šéfuje vý-robě, tedy přesně oblasti, v které je Fričová nejvíce doma.


Má co dělat


“Nebudu dělat žádnou revoluci,” řekla Fričová M&M o svých nejdůležitějších krocích po nástupu 1. července. Kdyby si chtěla dát nějaké dlouhodobé cíle, nabízejí se hned dva – snížit věkový profil diváka ČT a spolupodílet se na znovunavrácení atraktivity TV jako média. Má na čem pracovat. ČT1 má bezkonkurenčně nejvyšší podíl diváků starších 65 let. A v květnu opět klesla sledovanost televize v meziročním srovnání – o 0,9 % – na 12,7 %.


 


22obr_fricova.jpg


Fričová. S novou vizuální podobou ČT ještě není seznámena. Její souhlas bude nutný.

×

Mluvčím roku je Fuchsová z PPF

Starší článek

ČT má výhrady k novele zákona o digitálním vysílání

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více