Časopis roku 2006
Na rozdíl od prvního ročníku, kdy se podoba soutěže ještě vyvíjela, se letošní ročník od toho loňského co do organizace soutěže příliš nezměnil. Opět se soutěžilo v 11 kategoriích s tím, že se vyhlašovala pouze první místa. Letos ale mohly být do soutěže přihlášeny i tituly vydavatelů, kteří nejsou členy Unie vydavatelů, pokud auditují náklady tisku u ABC ČR.
Letošní vítězové
K velkým změnám nedošlo, ani pokud jde o oceněné tituly. Hned šest časopisů, tedy nadpoloviční většina oceněných, totiž dokázalo obhájit svá prvenství z loňského ročníku. Podruhé za sebou tak vítězné diplomy získaly tituly Reflex v kategorii společenského časopisu, Respekt v kategorii ekonomických a/nebo zpravodajských titulů, Marianne mezi tituly životního stylu, ABC v časopisech pro mládež, Apetit v kategorii specializovaných časopisů pro ženy a Marketing & Media mezi B2B časopisy.
Ve zbývajících pěti kategoriích dosáhly v letošním ročníku na nejvyšší příčky časopisy Svět ženy v kategorii časopisů pro ženy, FotoVideo mezi specializovanými časopisy pro muže, hvězdou roku, tedy nejlepším novým časopisem 2006, je magazín Geo, skokanem roku časopis Žena & kuchyně. V této skupině nevolí vítěze porotci, ale je určován na základě kvantitativních parametrů vývoje prodaného nákladu a čtenosti.
Za nejlepší obálku označili porotci titulní stranu magazínu Cinepur.
Stejně jako v loňském roce si nejvíce prvenství odnášejí vydavatel-ství Ringier ČR a Hachette Filipacchi 2000 (v obou případech po dvou nejvýše umístěných titulech).
Potřetí králem
Souhrnný pohled na uplynulé tři ročníky ukazuje, že Apetit dokázal zvítězit po třetí v řadě (v 1. ročníku to bylo v kategorii hvězda roku). Tři prvenství si celkově připsal také Respekt, který v premiérovém ročníku zvítězil v kategorii nejlepší obálka roku.
Do letošního ročníku přihlásilo celkem 25 vydavatelů 58 titulů a 32 obálek, což je obdobná účast jako v minulém roce. Porota se skládala ze zástupců vydavatelů (21 členů), a po jednom zástupci měla v porotě také sdružení AČRA, ČSZV, Mediaservis (generální partner soutěže) a Millward Brown. Slavnostní večer zajistila agentura Select Agency.
