První řada reality show VyVolení, kterou Prima koupila od společnosti Iko Production, byla pro ni zatím nepřekonaným úspěchem. Na podzim 2005 stály proti sobě Nova s Primou se stejným programem. Když VyVolení začínali, byl týdenní share Primy na úrovni 23,14 % a Novy 42,10 %. V 49. týdnu roku 2005, kdy VyVolení završili první sérii sledovaností 2,2 mil. diváků, již byl share Primy 25,96 % a Novy 37,63 %.
Druhá série sice nedosáhla úspěchu první, nicméně sledovanost Primy v prime time byla vyšší než rok poté. Prima samozřejmě věří, že se jí podaří díky VyVoleným, které nasadí od září, zopakovat výbornou sledovanost, nicméně úspěchem bude i oslovení zajímavějších cílových skupin. Právě formát typu VyVolení má schopnost strhnout pozornost mladších věkových skupin, které se momentálně od televize odvracejí.
Mladých bylo více
V této době před rokem, v čase, kdy běžela druhá řada, už Nova neexperimentovala a nebojovala s Primou stejným formátem (Big Brother). Pokud srovnáme celodenní podíl Primy na trhu vloni a dnes, nedočkáme se velké změny. Zajímavější je posun v share v prime time, který byl letos od 1. února do 22. května v úrovni 18,7 %, což je o 1,9 % méně než ve stejném období loni.
To nejpodstatnější se však ukrývá v rozložení cílových skupin. Prima měla v průběhu reality show VyVolení 2 zajímavější divácký profil než nyní. Například u dospělých ve věku 15-24 let byl share Primy od 1. února do 22. května 25,08 %, tedy o 8,75 % více než letos. O 4,89 % více dosahovala v průběhu VyVolených 2 u skupiny 25-34 a o 3,09 % více u 35-44letých. Starší diváci už nevykazují takový významný posun.
Raději opatrněji
Mediální agentury a zadavatelé po zklamáních v loňském a letošním roce zřejmě nebudou přeceňovat výkon Primy v podzimních prognózách z pohledu sledovanosti 15+. S čím mohou téměř jistě počítat, je návrat části mladých lidí k obrazovce Primy a tím vylepšení jejího diváckého profilu.
VyVolení noví hrdinové už nebude produkovat Prima, resp. její dceřiná společnost, ale kompletně se přesune na Core Production bývalého ředitele TV Produkce Radka Janouška.
zafunguje? Svěží vánek, který chystá Prima na podzim, bude mít velkou konkurenci: ČT opět uvede StarDance a reality show pro mladé publikum chystá i TV Nova.