VyVolení na Primě na podzim

28. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

První řada reality show VyVolení, kterou Prima koupila od společnosti Iko Production, byla pro ni zatím nepřekonaným úspěchem. Na podzim 2005 stály proti sobě Nova s Primou se stejným programem. Když VyVolení začínali, byl týdenní share Primy na úrovni 23,14 % a Novy 42,10 %. V 49. týdnu roku 2005, kdy VyVolení završili první sérii sledovaností 2,2 mil. diváků, již byl share Primy 25,96 % a Novy 37,63 %.


Druhá série sice nedosáhla úspěchu první, nicméně sledovanost Primy v prime time byla vyšší než rok poté. Prima samozřejmě věří, že se jí podaří díky VyVoleným, které nasadí od září, zopakovat výbornou sledovanost, nicméně úspěchem bude i oslovení zajímavějších cílových skupin. Právě formát typu VyVolení má schopnost strhnout pozornost mladších věkových skupin, které se momentálně od televize odvracejí.


Mladých bylo více


V této době před rokem, v čase, kdy běžela druhá řada, už Nova neexperimentovala a nebojovala s Primou stejným formátem (Big Brother). Pokud srovnáme celodenní podíl Primy na trhu vloni a dnes, nedočkáme se velké změny. Zajímavější je posun v share v prime time, který byl letos od 1. února do 22. května v úrovni 18,7 %, což je o 1,9 % méně než ve stejném období loni.


To nejpodstatnější se však ukrývá v rozložení cílových skupin. Prima měla v průběhu reality show VyVolení 2 zajímavější divácký profil než nyní. Například u dospělých ve věku 15-24 let byl share Primy od 1. února do 22. května 25,08 %, tedy o 8,75 % více než letos. O 4,89 % více dosahovala v průběhu VyVolených 2 u skupiny 25-34 a o 3,09 % více u 35-44letých. Starší diváci už nevykazují takový významný posun.


Raději opatrněji


Mediální agentury a zadavatelé po zklamáních v loňském a letošním roce zřejmě nebudou přeceňovat výkon Primy v podzimních prognózách z pohledu sledovanosti 15+. S čím mohou téměř jistě počítat, je návrat části mladých lidí k obrazovce Primy a tím vylepšení jejího diváckého profilu.


VyVolení noví hrdinové už nebude produkovat Prima, resp. její dceřiná společnost, ale kompletně se přesune na Core Production bývalého ředitele TV Produkce Radka Janouška.


22obr_vyvoleni.jpg


zafunguje? Svěží vánek, který chystá Prima na podzim, bude mít velkou konkurenci: ČT opět uvede StarDance a reality show pro mladé publikum chystá i TV Nova.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.