Větší projekty přijdou až v novém roce

28. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Už jste se sžila s novým prostředím, nebo se ještě rozkoukáváte?


Na dlouhé rozkoukávání nebyl ani čas. Teď mám spíše pocit, že jsem tu dokonce dlouho, a začínám být netrpělivá.


Považujete kondici, v jaké jste firmu přebírala, za dobrou?


Nepřipadalo by mi fér, abych minulost hodnotila. Nechci z pozice nového generálního ředitele začít pohledem do minulosti. V každém případě je to firma zdravá.


Přinášíte si velké zkušenosti z řízení TV společnosti. Jsou manažerské postupy z TV do vydavatelství přenositelné?


Den co den je mi důkazem, větším, než jsem čekala, jak si jsou vydavatelský dům a televize ve skutečnosti velmi podobné. Zákonitosti v médiích fungují na stejných principech, chcete-li na stejných starostech. Středobod je uživatel. Po téměř dvaceti letech v televizi mi, pravda, sem tam ujede, že čtenáře nazvu divákem. Člověk je to tentýž.


První větší změnou byla úprava vnitřní struktury Ringieru a vznik oddělení centrálního marketingu. Proč k tomu došlo?


Dosavadní organizační struktura měla marketing, a mimochodem také obchodní oddělení, rozděleny do čtyřech paralelních struktur. Pokud chci, aby firma uměla profitovat, využívat své velikosti z jedné stany a z druhé strany těžit z odbornosti, fundovanosti na jednotlivých pozicích, bylo vytvoření jednotící pozice ředitele marketingu a podobně i ředitele inzerce novin a inzerce časopisů logickým postupovým krokem.


Zvenku je to možné chápat i tak, že jste s marketingem nebyla spokojená.


Pouze si myslím, že média musí zvláště v marketingu držet s okolím nejen krok, ale už svou povahou v podstatě mistrovskou taktovku. Se kterou se jiný part hraje v roce 2007, jiný dva roky či více dozadu. Přitom třeba vždy dobře.


Promítne se toto opatření do výše marketingových investic? Budete je navyšovat?


Jednak hodnota marketingu není vždy o penězích, jednak křivky výdajů na marketing byly i před mým příchodem progresivní. Ráda bych, aby se vyvíjely dál v rovnováze s ostatními položkami rozpočtu. Zdravě, chcete-li. Náhlé vychylování jedním či druhým směrem je většinou léčba. S trochou nadsázky řečeno, ráda bych, aby se raději ostatní léčili z nás.


Další změny uvnitř firmy tedy můžeme očekávat…


Můžete očekávat, že dynamika bude podle potřeby. Ráda bych měla při sobě živý pružný organismus, který si nenechá zdřevěnět nohy.


Bude součástí těchto změn i redukce personálu?


Ringier není postsocialistická firma, promiňte veřejnoprávní, firma, která dnes trpí standardními českými neduhy. Je to nadnárodní, před 174 lety založená soukromá firma, která se přirozeně v tržním prostředí musí chovat efektivně. A byla tak i zde nastavena. Jistě, má smysl se dívat, jestli na to i ona sem tam nezapomene.


Na centrální úrovni existuje možnost prodeje vašich čtyř TV časopisů. Modelovali jste si situaci, která by nastala, kdyby k prodeji nakonec došlo?


Ano, jistě. Švýcarská centrála v této chvíli prodej TV časopisů na celoevropské úrovni opravdu zvažuje. Včetně Česka. Jde o globální strategii, která má své výhody i nevýhody. Na centrální úrovni jiné než v úrovni lokální. Nemohu zapřít, že kdyby šlo jen o Česko, tak bych mateřské firmě v této fázi právě v České republice TV časopisy prodávat nedoporučila.


Z jakého důvodu?


Televizní trh má v Česku uměle zpožděný vývoj. Digitalizace, moment, který dá příležitost významně zvednout důležitost právě televizních guidů, je zde teprve v očekávání. Proto čas, kdy by se daly televizní věstníky nejlépe zužitkovat, přijde v Česku možná za tři čtyři roky. Znovu opakuji v Česku, v evropském pohledu se náhled mění.


Kdyby ale Ringier TV tituly skutečně prodal, jak byste zacelili tuto mezeru? Přeci jenom jimi oslovujete přes 800 tisíc čtenářů.


Tak moc nás zase právě tento segment neovlivní. Vydáváme nejen TV časopisy, ale především také tři deníky, z toho i nejčtenější v Česku – Blesk. Ringier je jednička v „total i daily readership market“, dvojka v „magazine market“. Jediné, co by se po prodeji televizních časopisů stalo, je, že by mezi časopisy již nebyl dvojkou, ale trojkou. Segment total a deníky to nechává chladnými.


Vaše nová struktura zahrnuje i divizi strategického rozvoje nových médií. Jaké zde máte plány?


Sbližování jednotlivých typů médií a synergie, které budou moci využívat, je jistá budoucnost médií. I my se chceme rozhlížet, hledat a vidět nové příležitosti. Sázky, kdy vyjdou poslední noviny, mě nechávají zcela klidnou. Trh další příležitosti vytváří a vytvářet bude.


Konkurenční Mafra se už mezi jiná média stihla roztáhnout. Netlačí vás z tohoto pohledu čas?


Ano, Mafra udělala některé kroky, je svým způsobem průkopníkem. Ringier má o něco konzervativnější styl, na druhou stranu s dlouhým dechem. Čas nás zatím ale nelimituje.


Můžeme od vás čekat nějaké projekty v nových médiích ještě letos?


Zázraky na počkání ze dne na den? V české svázané legislativě? S reklamním trhem, který se oproti loňskému významně propadl? Těžko.


Jak byste charakterizovala letošní rok pro Ringier?


Z hlediska Ringieru je to asi spíš přechodový rok. Měnila se struktura i na celoevropské úrovni a z toho vycházejí další změny. Nemění se pohled na jednotlivé produkty, mění se pohled na jejich souvislosti. Šíři záběru. Plány se v tuto chvíli formulují.


Tedy pro příští rok?


Nejen na příští rok. Na dalších nejméně pět let. V konkrétních mediatypech se připravují konkrétní kroky ve výhledu pěti let. Je rok 2007, konec května. Do září se dá jistě něco menšího stihnout. Co se týče větších projektů, mluvíme až o novém roce.


Tím menším myslíte třeba časopis?


Třeba relaunch některých časopisů.


Hospodaření Ringieru ovlivňuje vydávání bezplatného deníku. Jak vám zapadá tento titul do portfolia?


Deník 24 hodin jsou velmi kvalitně dělané noviny. V portfoliu jim to sluší, jediný problém je právě za jakou podnikatelskou cenu.


Hovoří se o nich jako o strategické investici. Vzhledem k tomu, kolik financí si už projekt vyžádal, bylo by rozumné ho případně rušit?


Rozhodnutí je zcela v rukou majitelů. Inzertní trh, zdá se, není na bezplatné deníky v Česku ještě připraven. Rozhodování je, zda přece jen dozraje v rozumných časových horizontech, či až za smysluplným obzorem.


23obr_Smuclerova_0133.jpg


Budoucnost. Také Ringier se bude podle ředitelky Libuše Šmuclerové rozhlížet po jiných médiích.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.