Sponzoring z hokeje vynese ČT 25 mil. Kč

7. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Hokejové mistrovství vysílá tradičně ČT2, přičemž stejně jako loni se méně atraktivní utkání hraná ve stejném čase vysílají živě na digitálním kanálu ČT4 Sport. Z celkového počtu 56 zápasů mohou diváci sledovat 43 duelů v přímém přenosu a jeden ze záznamu. Z těchto 44 utkání vysílá většinu, až 28, ČT2. Zbylých 16 je dostupných na ČT4 Sport.


ČT2 poskočila


Za prvních šest dní mistrovství se zvýšila jak průměrná sledovanost, tak podíl na trhu kanálu ČT2. Celodenní rating stoupnul na 1,7 %, což je o 0,5 % více než průměr za letošní rok. Markantnější je posun v share, který od 27. dubna do 2. května představoval 13,18 %, což je oproti letošnímu průměru tohoto kanálu nárůst o 4,75 %. Tyto posuny reflektují pouze základní skupiny a díky postupu českého týmu do osmifinálové části se dá předpokládat ještě větší zájem.


Za prvních šest dnů bylo nejsledovanějším utkáním Česko – USA 1. května, na které se dívalo 1,1 mil. diváků starších 15 let, což představovalo 29,44% podíl na publiku.


Tradičně je o hokej větší zájem ze strany mužů. Mezi diváky, kteří se na utkání prvních šest dnů dívali, jich bylo téměř 70 %.


Power break za 600 tis. Kč


Omezení reklamního limitu na ČT má pro komerční komunikaci nepříjemné dopady. Když se už televizi podaří přitáhnout zajímavou cílovou skupinu, inzerenti se musejí spokojit pouze s velmi omezenými možnostmi prezentace.


Společnost ARBOmedia, mediální zastoupení veřejnoprávní televize, nejdřív otevřela celkem 11 reklamních bloků u každého utkání. Vždy před samotným přenosem a po něm a také před každou třetinou a po jejím skončení. Zadavatelé dostali možnost umístit spoty i do power breaků, pro ně však platí omezení maximální délky na 30 vteřin. Pravě v power breacích je cena za spot nejdražší a u 2. semifinále i finále dosáhne maximální ceny 600 tis. Kč.


ČT4 Sport slabší


Podstatně nižší ceny jsou pak na stanici ČT4 Sport, jež 30vteřinový spot v průběhu mistrovství vysílá v ceně od 11 tis. do 15 tis. Kč. Tomu odpovídá i sledovanost. Za prvních šest dní šampionátu sledovalo utkání na ČT4 Sport asi 54 tis. diváků. Share ČT4 Sport v domácnostech, kde je možný jeho příjem, dosáhl 2,58 %.


Bez garance


ARBOmedia umožnila zadavatelům umísťovat reklamní spoty pouze za ceníkovou cenu bez garance zásahu. Snažila se tak omezit rizika případného neúspěchu českého týmu, který by měl negativní dopad na sledovanost. Nicméně zatím není důvod, aby byli zadavatelé neklidní a báli se toho, že za svoje pozice zaplatili přehnaně více oproti skutečné sledovanosti.


Benjamínek Re/max


Stejně jako loni jsou nejviditelnějšími sponzory hokeje Telefónica O2 a sázková kancelář Fortuna. Letos se k nim přidala také realitní kancelář Re/max. Tito zadavatelé si rozdělili sponzoring přenosů, upoutávek, soutěž, jingly, injektáže i internetový speciál. Menšími sponzory jsou pak Sapeli a Barvy Het. Celkový objem sponzoringu umístěného u pořadů souvisejících s moskevským šampionátem vyčíslila ARBOmedia na 25 mil. Kč.


Příležitost pro Mediaresearch


Právě mistrovství světa v ledním hokeji chtěla Asociace televizních organizací využít pro zadání otestování zařízení ReMark. To je díky své malé velikosti a přenosnosti schopné zaznamenat také sledovanost televize mimo domácnosti. Ostrý start pilotního projektu musel být kvůli organizačním důvodům přesunut na 25. 5. Nicméně výzkumná agentura Mediaresearch, která v současnosti zajišťuje elektronické měření televize v domácnostech, se pokusí změřit sledovanost hokejových utkání alespoň na omezeném vzorku.


Pokoří ČT2 2 mil.?


Vysokou sledovanost dalších zápasů je možné očekávat v případě, že se česká reprezentace v soutěži udrží. Pak bychom se mohli dočkat i vysoké sledovanosti z loňského roku. Nejvíce diváků tehdy přilákala druhá třetina utkání Česko – Švédsko 21. května, na kterou se při 41,49% share dívalo 1,916 mil. lidí.


 


24obr_hokej.jpg


svátky. Hokej, stejně jako mistrovství v kopané nebo olympijské hry, dokáže na pár týdnů odlákat diváky od Novy.


 


24obr_graf.jpg


 


24obr_graf2.jpg

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.