Platforma Second Life je v současnosti na zahraniční scéně virtuálních her velkým hitem, u nás už o něco menším. V podstatě umožňuje hráčům vytvořit si paralelní identitu žitou v jiné realitě a komunitě s odlišnými sociálními vazbami. V extrémních případech dochází k naprostému prolnutí skutečných a virtuálních životů.
Reklama jen pro vás
Podobně jako některé počítačové hry se ani Second Life nevyhnul atakům „z našeho světa“. Zadavatelé reklamy a product placementu např. z oblasti rychloobrátkového zboží a módních značek vidí v Second Life ideální příležitost, jak povětšinou mladé aktivní lidi zachytit a oslovit v čase, kdy se životem baví.
Naposledy přišla společnost nugg.ad s technologií na bázi behaviorálního cílení umožňující na základě zjištěných údajů o jednotlivých hráčích jejich oslovování relevantním obsahem, včetně toho komerčního. Pokud tedy konkrétní hráč v minulosti nakoupil v e-shopu běžecké boty, je tato skutečnost systémem zaznamenána a uložena v profilu uživatele. Ten obsahuje jeho sociodemografické údaje, lifestylovou charakteristiku a produktovou orientaci. Když se hráč následně při svých toulkách virtuálním městem blíží k reklamní tabuli, objeví se na ní jedna z vybraných reklam odpovídající jeho naturelu a spotřebnímu chování – v tomto případě nejspíše motiv sportovního zboží.
Diskrétnost zaručena
Službu nabízí zprostředkovatel reklamy a promo aktivit v Second Life, společnost Inworld Advertising Network (IAN). Samozřejmostí je ochrana základních dat i rozšířených profilů hráčů. Pro zájemce o tuto formu prezentace je zajímavé, že jen 30 % uživatelů Second life jsou Američané. Mezi zbylými 70 % převažují Evropané. sch
Zpracováno podle Werben & Verkaufen.
VZHŮRU DO OBCHODŮ. Sociální hry jako Second Life jsou také zajímavou platformou k umístění reklamních poselství a symbolů.