PPC bořil předsudky
PPC (pay per click), reklama placená za proklik, není záležitostí zcela čerstvou. Nejstarší tuzemské systémy (bbKontext, Etarget, AdFox) fungují již několik let. Přesto se loňské spuštění “seznamáckého” Skliku a zvýšená angažovanost i prezentace již existujícího řešení společnosti Google podepsaly na nebývalé eskalaci zájmu a mediální pozornosti tomuto odvětví internetové reklamy.
U řečnického pultíku se se svými přednáškami objevili představitelé agentur (Tomáš Jindříšek, Ogilvy Interactive, Jiří Malý, Advertures, Artur Holba, Atweb), zadavatelů (Petr Staněk, NetTravel.cz), zástupci PPC systémů (Lukáš Morávek, Google, Josef Kovář, Etarget), médií (Jan Makovička, Ringier ČR) i nezávislého pohledu na věc (Dušan Janovský, dříve Sklik.cz).
Publikum se tak mj. mělo možnost dozvědět, že data za PPC reklamu by časem měla figurovat v novém monitoringu reklamních investic do internetu – AdMonitoring. Přítomní zástupci PPC také nepotvrdili, nebo přímo popřeli informaci, že by PPC kanibalizoval klasickou bannerovou reklamu. Mluvilo se o přínosu PPC pro malé a středně velké zadavatele, ale i vlivu mediálních agentur od chvíle, kdy PPC reklama začne ve větším měřítku zajímat i inzerenty velké.
Více o konferenci “PPC – efektivní internetová reklama” pořádané společností Internet Info v komentáři manažera reklamního PPC systému Sklik.cz Jiřího Chomáta a na www.mam.cz.