Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Postup Aha! rozčílil Blesk

Redakce MAM28. 5. 200728. 6. 2019

Mezi bulvárními deníky Blesk a Aha! vzplál mediální konflikt. Jeho příčinou je způsob, jakým oba deníky referují o životní situaci herečky Veroniky Žilkové.


V článku, který vyšel v Blesku v úterý 22. května, napravuje tento deník z jeho pohledu mylné informace objevující se v souvislosti s uvedeným tématem v jiných médiích. Píše o smyšlených informacích a mediální štvanici rozpoutané na herečku Žilkovou, žádný titul ale konkrétně nejmenuje.


Deník Aha! však vztáhl tento text na sebe a o den později svým čtenářům sděluje, že Blesk zpochybňuje některé informace deníku Aha! ohledně Veroniky Žilkové. “Je docela legrační sledovat, jak se Blesk pokouší bránit dynamickému růstu deníku Aha!, který se nebojí přinášet pravdivé informace a také si za nimi stát,” stojí v článku Aha!.


Odlišný přístup


Může se sice zdát, že jde o žabomyší spor, ale není tomu tak. Tato přestřelka se dotýká etického přístupu bulvárních médií obecně.


Spor má kořeny ve vydání deníku Aha! z pátku 18. května. Aha! přinesl v tento den na titulní straně informace o špatném zdravotním stavu narozeného dítěte Veroniky Žilkové. Celostránkový materiál provázel obří titulek “Smrt”. V daném kontextu tak jednoznačně indikoval, že novorozenec svůj životní zápas prohrál. Nebyla to pravda. “Vycházeli jsme z informací, které jsme od Veroniky Žilkové měli,” zdůvodňuje šéfredaktor Aha! František Nachtigal.


Šéfredaktor Blesku Vladimír Mužík však považuje postup Aha! za podivný. “To, co udělal Aha!, je naprosto nepřijatelné. Poškozuje to bulvár jako celek,” říká s tím, že i bulvární deníky musí ctít určitá etická pravidla. Oba deníky zvolily dost odlišnou dikci při pokrývání daného tématu. Blesk hledal v tomto případě spíše pozitivní emoce.


Dopady pro všechny


Postupy podstatně překračující hranici etických pravidel odrazují nejen celebrity, na kterých bulvár stojí, ale také zadavatele reklamy.


Etická komise Syndikátu novinářů ČR už v souvislosti se zveřejňovanými informacemi v případě úmrtí Karla Svobody konstatovala, že většina médií porušila několik paragrafů etického kodexu.


22obr_Aha.jpg


22obr_Blesk.jpg


Proti sobě. Inkriminovaná titulní stránka Aha! a ochranářský postoj Blesku.

×

Coca-Cola koupí výrobce vitaminové vody Glaceau

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 10. května 2007

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více