Nechceme být českou YouTube

28. 5. 2007 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Máme první fotky z Agentury roku. Podívejte se, jak jsme oslavili vítěze!

Letošní slavnostní předávání cen Agentury roku proběhlo v úterý 16. dubna v prostoru Václaváku 22. Bylo s námi u toho přes sto hostů a zábava byla ohromná. Přinášíme vám první část fotogalerie.

Reklama
SDG

Když jste před 12 měsíci spuštěli projekt internetové televize, jakou jste měli představu o tom, co budete dělat?


Hledali jsme zajímavou platformu pro podchycení tzv. secondary target group ve věku 18-25 let pro značku Metaxa, resp. míchaný nápoj SunTonic. Té primární skupině, s níž komunikujeme jinak a jinde, je 25-40 let. Snahou producentů lihovin je obecně získávání nových mladých spotřebitelů. Ti rádi chodí ven za zábavou, mají své oblíbené značky a tento model jejich chování z větší míry vylučuje konzumaci tzv. klasických médií. Zajímavým médiem sice stále ještě zůstává kino, ale tam je ve srovnání s internetem zásah jednoho člověka podstatně dražší. Z celkem cca 850 tisíc lidí v naší cílové skupině jsme za první rok chtěli oslovit asi 10 %.


Uvažovali jste přitom o akvizici některé ze zavedených značek na českém internetu?


Samozřejmě, že i tímto směrem se ubíraly naše myšlenky. Ale bylo by to už přeci jen relativně drahé. Navíc jsme nechtěli jít na věc silou, tlačit lidem produkty za každou cenu. Od začátku nám také bylo jasné, že nepůjdeme stylem YouTube. Chtěli jsme dát maximální šanci mladým lidem, kteří nejsou v hledáčku dnešních komerčních médií. Chtěli jsme prezentovat jejich tvorbu a nápady.


Mluvíte o nenásilném přístupu v prezentaci značky. Nepřitvrdili jste ale během toho roku?


Určitě se dá vnímat vývoj, spíše však na taktické bázi. Např. loga u nás nikde nenajdete. Pokud o prezentaci usilujeme, pak spíše formou soutěží.


Oslovíte i starší věkové skupiny, třeba vaši zmíněnou primární?


V krátkodobém výhledu o tom neuvažujeme.


Na SunTV není možnost inzerce pro běžné komerční klienty. Změní se to?


Od začátku jsme se tomu striktně bránili. Naší vizí byla on-line televize bez reklam a zatím nás nic nenutí k tomu, abychom se jí vzdali. Jediný, kdo se zde objevuje, je SunTonic nebo Metaxa. Možná, že povolením vstupu pro vybrané bannerové upoutávky na akce, produkty atd. by nám paradoxně do jisté míry stoupla návštěvnost. Bereme to ovšem tak, že jsme pro mladé něčím zajímaví a nebudeme suplovat roli masmédia na internetu.


Znamená to, že jste skutečně naprosto odkázáni na marketingový rozpočet Metaxy?


V zásadě ano.


Odlehčíte budgetu rozvojem vlastních aktivit v rámci vysílání?


Pro druhý rok existence počítáme s podobnou výší rozpočtu, ale se změnami v jeho struktuře. Dosud nám šlo o dobrý launch a nalákání co největšího počtu uživatelů. Letos půjde o maximální počet příspěvků, rozhovorů, reportů, domácí tvorby atd. v požadované kvalitě. Každé 2-3 měsíce přibude jeden nový vysílací formát, jako jsou např. „Kecy v kleci“ nebo snímky z festivalu No Respect.


Na kolik roční provoz SunTV vyjde?


Konkurenci na několika úrovních bych z pochopitelných důvodů nerad odhaloval detaily z našeho zákulisí. Rozhodně nejde ale o přehnaně drahý špás v řádu desítek milionů korun.


SunTV by měli sledovat pouze lidé starší 18 let. Odhadnete, kolik je těch mladších?


Takové odhady jsou velice těžké a byly by i nepřesné. Samozřejmě respektujeme zákon, který tuto věkovou hranici u podpory konzumace alkoholických nápojů stanovuje. Na druhou stranu si nemyslíme, že by samotný obsah vysílání byl z hlediska mladších 18 let nějak pohoršující nebo mravně závadný. V každém případě dnes zaznamenáváme návštěvnost ve výši tisíce unikátních IP adres denně. Z našich poznatků o fungování např. školních sítí nebo internetových kaváren ale vyplývá, že fyzicky oslovujeme samozřejmě násobek tohoto čísla.


Nejde nám o konkrétní čísla návštěvnosti. Absolutně klíčovou záležitostí je pro nás podpora komunit a pokračující práce s nimi. Kromě efektu v podobě pozitivního vnímání SunTV a značky Metaxa našimi uživateli je další pozitivní skutečností jejich podíl na tvorbě obsahu.


Jinými slovy – diváci vám šetří produkční náklady. Na kolik procent obsahu dodávaného uživateli se chcete dostat?


Letos bude převažovat moderovaná publicistika z dílny našeho štábu. Podíl tvorby uživatelů by se měl zvyšovat. Opakuji ale, že nechceme být konkurencí YouTube.


26obr_rocek_075.jpg


HODNĚ MUZIKY, PENĚZ PŘIMĚŘENĚ. Roční provoz SunTV rozhodně není záležitostí desítek milionů korun – přibližuje obchodní model prvních dvanácti měsíců internetové televize Ondřej Roček.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení