Nebojte se změny
Podle prezidenta mezinárodní časopisecké organizace FIPP Donalda D. Kummerfelda se vydavatelům díky novým technologiím naskýtají možnosti dostat se k ještě širšímu publiku, než jaké oslovují prostřednictvím tištěných časopisů.
Prezident společnosti Hubert Burda Media, Hubert Burda, věří, že internet a vydavatelské aktivity společně budou určující silou dalšího mediálního vývoje. “Hlavní je, abychom naše časopisy transformovali do nových digitálních značek. Nemyslím si ale, že primární je obsah. Řekl bych, že hlavní je komunita,” promluvil směrem k účastníkům.
CEO vydavatelství Gruner+Jahr Bernd Kundrun sršel optimismem. “Nejde o žádnou krizi časopisů. Chápejme nastalé změny jako výzvu. Jak nudné by bylo, kdyby naše podnikání bylo pořád stejné jako v uplynulých 50 letech?” ptal se delegátů. Podle Kundruna tak záleží výhradně na postoji vydavatelů, který rozhodne o tom, zda budou úspěšní.
Využít síly značek
William Kerr z amerického vydavatelství Meredith Corporation se zase nechal sly-šet, že nejúspěšnější webové stránky vy-davatelství většinou vycházejí z nejlepších časopiseckých značek této společnosti. “Nemusíte platit licenci za využití těchto značek, které jsme budovali několik desítek let. Naše filozofie je přímá: nabízíme příjemcům obsah takový, jaký chtějí, kdy jej chtějí a jak ho chtějí. Záleží nám na tom, aby naši příjemci byli s obsahem pevně spojeni,” vysvětlil a dodal, že příští časopis, se kterým vydavatelství přijde, bude nejprve na internetu a přibližně po dvou letech přejde do tištěné podoby.
Také Hanzade Dogan, CEO turecké mediální skupiny Dogan Media, zdůraznila cennou roli značek: “Dobrá a silná značka vytváří silnou komunitu a emocionální vztah s touto komunitou. Internet nám umožní naše značky ještě rozšířit o interaktivitu.”
Změna každou vteřinu
Andreas Wiele z německého vydavatelství Axel Springer si uvědomuje, že naučit starého psa nové kousky není snadné: “Musíme si osvojit úplně nové dovednosti, přivést nové lidi a zároveň nasměrovat zaměstnance, kteří pracují 20-30 let v tradičních vydavatelstvích, do nového mediální-ho věku.”
Jim Spanfeller, prezident & CEO Forbes.com, zdůraznil, že vydavatelé se ocitli uprostřed zásadní změny mezi mediálními poskytovateli a poskytovateli obsahu, což má a ještě také bude mít pro mediální firmy značný dopad.
Časopisy a nová média. Na konferenci Magazine Media 2.0 se řešilo, co mají časopisy udělat pro to, aby v budoucnosti obstály.