Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Embax Print 2007: Budou se noviny tisknout digitálně?

Redakce MAM28. 5. 200728. 6. 2019

Obor tiskových technologií se stále vyvíjí a přináší novinky, směřující většinou ke zjednodušení, a tím pádem i zlevnění nejen tiskového procesu, ale i přípravných a dokončovacích prací. A právě to byl jeden z nejzřetelnějších trendů, patrných na letošním Embaxu. Moderní technologie představily jak zavedené společnosti, například Heidelberg, ADAST nebo KBA-Grafitec, tak třeba i společnosti ze vzdálenějších končin naší planety, které se stále aktivněji hlásí o svůj podíl z koláče evropského trhu.


Noviny digitálně? A v malých objemech? Proč?


Jedním z patrných trendů na veletrhu Embax Print byl digitální tisk novin a časopisů. Na tuto oblast se zaměřila zejména společnost Océ, která představila hned několik strojů na tisk a dokončování novin. “Filozofie digitálního tisku novin je jasná. Představte si, že máte po celém světě rozmístěné certifikované tiskárny, kam například z Prahy pošlete v PDF souboru aktuální výtisk vámi vydávaných novin, a během několika minut můžete začít tisknout vydání například v Tokiu, Sydney nebo New Yorku. Odpadá tak zdlouhavé dodávání novin s třídenním zpožděním. Dokonce díky různým časovým posunům je možné, že čtenář obdrží svůj deník na opačné straně Země dříve, než v Praze,” říká Martin Křikava, Product Manager divize DDS společnosti Océ. “Navíc je zde možné pracovat s variabilními daty, takže právě v tom Sydney je možné z pražského vydání vyjmout programy kin v Praze a zalomit do stránky programy kin daného města,” dodává Křikava.


Celý proces demonstrovala společnost Océ na svém stánku vydáváním aktuálních výtisků deníků Hospodářské noviny, The Wall Street Journal Europe a slovenského Denníku SME, které na svých strojích přímo na místě tiskla.


Ze segmentu digitálního tisku novin (a vlastně jakýchkoliv jiných zakázek na kontinuální papír) představila na Embaxu společnost Océ technologie řady VarioStream, modely řady 6000, 7000 a 9000.


Rychleji, lépe, levněji


Tři slova z titulku výstižně popisují takřka vše, co bylo na veletrhu Embax Print k vidění. Ať už se jedná o nové digitální produkční tiskárny pro tisk brožur a periodik s šitou nebo lepenou vazbou, představených společností Konica Minolta pod názvem Bizhub Pro, nebo nátiskové stroje společností Canon, Epson nebo Xerox, všude byl jasně patrný cíl snižování finančních nákladů při neustálém zvyšování kvality.


Nové exponáty představila na letošním veletrhu Embax Print i společnost ADAST Adamov. Jedním z nich je software pro maloformátový ofsetový tisk JDF Print-to-Web. JDF je standard založený na XML rozhraní, který slouží ke komplexnímu definování tiskové zakázky a oboustrannému přenosu informací mezi zákazníkem a tiskárnou. Cílem je také zjednodušit výměnu informací mezi různými grafickými aplikacemi a systémy. Tuto softwarovou technologii vytvořili specialisté společnosti ADAST tak, aby umožnila jakékoliv tiskárně s bezpečným internetovým připojením a lokální sítí nabízet zákazníkům služby týkající se on-line zpracování cenové nabídky, následné elektronické evidence všech potřebných dat a průběžného monitorování tiskové zakázky.


Navíc může tiskárna archivovat a analyzovat potřebná data o zákazníkovi a jeho požadavcích. To umožňuje zdokonalovat obchodní strategii a zvyšovat efektivitu výroby. “Velký zájem byl o automatické řízení registrů pro řady maloformátových archových tiskových strojů. U všech nových nebo již nainstalovaných našich strojů, které jsou vybaveny ovládacím pultem AdaControl 3, umožňuje tento systém zkrácení časů k přípravě až o 20 procent. Zákazník tak může vyrábět efektivněji, a to především u barevných zakázek a při nízkých nákladech,” uvedla Eva Tučková z obchodního oddělení firmy. Tento nový systém AdaRegister byl denně prezentován v pavilonu F na pěti barvovém stroji ADAST 857.


Autor je redaktorem časopisu Sign.


25obr_embax.jpg


Noviny digitálně. Doprava novin na vzdálená místa planety už nemusí být záležitostí několika dní. Poslání dat a následný tisk může proběhnout v několika minutách, což celý proces zjednodušuje a zlevňuje. Tisk je možný i v barvách.

×

Coca-Cola koupí výrobce vitaminové vody Glaceau

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 10. května 2007

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více