Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Děti lezou na kabely

Redakce MAM14. 5. 200728. 6. 2019

Nicméně dětské tematické stanice na sebe zatím nestáhly výraznou pozornost dětí ve věku 4-14 let, nejvíce je stále zajímá program TV Nova. Ta dosahuje u cílové skupiny 4-14 let za první čtyři měsíce letošního roku 41,42 % u celodenního share, což je zhruba o 0,5 % více než za stejné období vloni.


Meziročně narostla i ČT1, a to asi o 1 %, výraznější je však pohyb u Primy, která v této cílové skupině meziročně poklesla asi o 4,5 % na 14,72 %. Právě u Primy je rozdíl mezi sledovaností u 15+ a 4-14 nejmarkantnější. “Při vytváření programové nabídky se soustředíme na jiné věkové skupiny, proto ani nepřipravujeme pro děti ve věku 4-14 let žádné výrazné změny,” vysvětluje mluvčí Primy Ladislav Pavlík.


Děti chtějí i tematické


Zajímavý je však růst zájmu dětského publika o ostatní televize mimo velkou čtyřku. Tematické televize posílily v elektrickém měření sledovanosti v domácnostech realizovaném Mediaresearch i u skupiny 15+, nicméně zlepšení podílu na trhu je ještě vyšší u skupiny 4-14 let. Zatímco ještě vloni za první čtyři měsíce dosahovaly tematické stanice 7,95% share, za stejné období letos to už bylo 11,95 %. Děti tedy stále zatím jenom objevují tematické stanice, nevyjímajíce ty se zaměřením na ně samotné.


Ráno také táhne


To potvrzuje také posilování stanice Jetix. V březnu tohoto roku dosáhl Jetix denního zásahu 105 tis. diváků starších 4 let, což představuje nárůst o 36 % oproti stejnému měsíci v roce 2004. “V současnosti tvoří chlapci a muži 59 % diváků. Mezi nejsledovanější období patří ranní vysílání před odchodem dětí do školy a o víkendu, odpoledne pak děti sledují Jetix po návratu ze školy,” říká marketing account Jetixu Nariman Charhouliová. Jetix je jediný specializovaný dětský kanál, který má v ČR data z elektronického měření nebo CAPI dotazování, jež provádí agentury GfK Praha a Median.


Mattel vede


Jelikož Jetix umísťuje do svého vysílání také reklamu i sponzoring, je dobrou příležitostí pro klienty cílící na děti a jejich rodiče. Mezi nejsilnější letošní zadavatele patří např. Mattel, Maspex-Walmark, Lego, Danone a Epee.


Reklamu lze umístit také na kanály Minimax nebo Anime +, jež zastupuje Big partnership media. Stanice jsou přítomné ve 462 tis. domácnostech v republice, nicméně nedisponují daty sledovanosti.


Pozor na rodiče!


Konzumace televize ze strany dětí a její měření je stále problematické. Děti jsou při sledování ovlivněny rodiči. Obecně sledují televizi nejvíce o víkendu ráno a dopoledne, každý den odpoledne, vpodvečer hlavně v období Večerníčku a pak do 22,00 hod. “Nejvyšší vliv rodičů je samozřejmě v podvečerních hodinách, kdy jsou rodiče doma ze zaměstnání a po 20. hodině, kdy ve většině případů dospělí rozhodují o tom, na co se bude rodina dívat v televizi,” vysvětluje Hana Dolečková ze společnosti ARBOmedia, jež zastupuje také Jetix.


Večerníček neláká všechny


Mezi pravidelnými dětskými pořady si prim stále drží Večerníček na ČT1. Jeho 128 uvedení v letošním roce dosáhlo průměrné sledovanosti u 4-14 let 173 tis. diváků, což odpovídá téměř 16% úrovni. I v průběhu Večerníčku se však kolem 47 % dětí u obrazovek dívalo nebo muselo dívat na jiný program. Zajímavých výsledků dosahuje i sledovanost Kouzelné školky (letos průměrně 111 tis. diváků ve věku 4-14 let) nebo nedělního Hřiště 7 (163 tis.).


 


33obr_deti.jpg


Po snídani. První denní vrchol v sledovanosti u skupiny 4-14 let je mezi 8.00 a 9.00 h. a je ovlivněn hlavně víkendovými pořady. Večer jsou děti spíše v područí rodičů.


 


33obr_graf.jpg

×

KarstadtQuelle změní jméno na Arcandor

Starší článek

12 stížností RPR stačí

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více