Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Co zvyšuje prodej deníků?

Redakce MAM21. 5. 200728. 6. 2019

Až se bude na konci letošního roku bilancovat, co podstatného se v českých médiích odehrálo, bude do tohoto přehledu určitě patřit i vliv úmrtí hudebníka Karla Svobody na prodej bulvárních deníků. Tato extrémně silně medializovaná událost měla za následek to, že se celkový prodej bulvárních deníků v letošním únoru zvýšil každý den průměrně téměř o 160 tis. kusů v porovnání s předcházejícím měsícem.


Za poslední roky jde z pohledu bulvárních deníků o prodejně nejsilnější událost. Přestože nástup TV reality show v uplynulých třech letech – zejména VyVolení v roce 2005 – pomáhal zvyšovat prodané náklady hlavně bulvárním deníkům, nešlo o tak citelné navýšení jako v případě letošního roku.


Stále silné téma


Navíc se ukazuje, že téma “Svoboda” prodávalo i v březnu. Z přehledu prodejně nejúspěšnějších dnů v tomto měsíci, který M&M poskytli vydavatelé bulvárních deníků, vyplývá, že čtenáře nejvíce přitahovalo právě toto téma.


Vedle už vyzkoušené podpory v podobě klasické TV kampaně, která tiskovým titulům tradičně s navyšováním prodejů pomáhá, boduje u čtenářů i letošní fenomén mezi deníky – cenově výhodná DVD. Ta letos prodejně vytáhla jak Blesk (Román pro ženy, Asterix a Obelix), tak MF Dnes (Kolja, Pilates). V těchto případech navíc velmi často dochází ke zdvojení obou aktivit, kdy je vydání s DVD podporováno formou TV spotu.


A zpravodajské deníky?


Zatímco bulvární deníky, které jsou orientovány hlavně na stánkový prodej, jsou prodejně velmi závislé na svém titulním tématu, v případě zpravodajských deníků se ukazuje, že prodaný náklad zvyšují spíše tematické přílohy. Např. u prodejně nejsilnějšího zpravodajského deníku, MF Dnes, byly vyšší nárůsty prodejů v letošním únoru a březnu registrovány u vydání, která byla doprovázena právě tematickými přílohami nebo některými z benefitů: vedle DVD např. příloha Daně včetně formuláře, příloha Hubnutí či příloha Studny včetně formuláře.


I zde ale velmi často dochází k mediální promotion těchto vydání.


Platí to i pro další zpravodajské deníky: v případě Lidových novin byla prodejně úspěšná vydání s jazykovým kurzem, rovněž podpořena mediální reklamou. Také Hospodářské noviny uspěly s tématy Daně na poslední chvíli včetně formuláře, Jak se naučit cizí jazyk nebo Jak ušetřit tisíce. Tato témata byla podporována ČRo1 – Radiožurnálem.


Šéfredaktor Lidových novin Veselin Vačkov říká, že seriózním novinám zvedají prodej seriózní témata. Například představení vládní reformy financí náklad LN podle jeho slov citelně zvýšilo. “Obecně zvyšují zájem o LN témata politická, ekonomická, kulturní a školská,” dodává. Pokud jde o dodatečné stimuly pro zvýšení prodeje, věří pouze v ta opatření, která ladí se značkou novin. LN mají dobré zkušenosti právě s jazykovými kurzy a kvalitními literárními či filmovými edicemi.


Regionálnímu Deníku se podle šéfredaktora Romana Galla osvědčují témata, která řeší konkrétní problémy čtenářů. “Mohou to být i zdánlivé marginálie typu chybějícího přechodu pro chodce nebo bankomatu v obci, ale i otřesné případy typu obce Libišany, přes kterou v současné době vede sjezd z hradecké dálnice,” konstatuje.


Podstatným aspektem, který přispívá k růstu prodaného nákladu všech deníků, jsou také suplementy s TV programem. Například u Deníku se pátečního vydání s TV magazínem prodalo v letošním březnu cca o 350 tisíc více než v jiný den. Také čtvrteční příloha deníku MF Dnes značně zvyšuje prodaný náklad – v průměru to je o 180 tis. výtisků.


příklady prodejně úspěšných vydání deníků v III/2007


Co bylo hlavní téma na titulní straně + přidané benefity


27obr_Aha.jpg


Vendule hrozí kriminál?


Svoboda: Přece jen vražda?


K sebevraždě ho donutili!


 


27obr_Blesk.jpg


Svobodová v nemocnici – Tohle jí připomnělo mrtvou Klárku


Petr Svoboda poprvé: Pohřeb táty byl cirkus!


Andělé 2006 – Svobodová na zhroucení


 


27obr_HN.jpg


Stát zdaní platy 15 procenty + Daně na poslední chvíli + daňový formulář


Firmy rozdají svým klientům miliony, Národní knihovna podle Kaplického + téma: Jak se naučit cizí jazyk?


Čína nastoluje novou linii, Zentiva kupuje tureckou firmu za 13 miliard + téma: Kde si půjčit na auto?


 


27obr_Lidove_noviny.jpg


Lidovcům už dochází s Čunkem trpělivost + Angličtina v práci + prodej výukového CD 3


Prostitutky pryč z českých ulic, “Zelený” summit EU a česká rebelie + Angličtina v práci + zdarma plakát s gramatikou AJ


Hledá se Antiklaus + příloha Daně + dárek daňový formulář


 


27obr_Mfdnes.jpg


Nesu odpovědnost za 11. září + příloha Hubnutí a DVD cvičení Pilates č. 1


Velký přehled: Praha až třetí + příloha Studny a úřady


Policejní razie na ministerstvu + příloha Studny, včetně formuláře na legalizaci studny


 


27obr_Pravo.jpg


Čunek neskončí, ač mu žalobce zamítl stížnost, Neumannová si užívá zlaté medaile + příloha: Kde si dodělat maturitu?


Doplatky na léky vzrostou až o stokoruny, Lidovci: ať se rozhodne sám Čunek


Čunka vyslýchali čtyři hodiny + téma: Studium pro absolventy VŠ


 


27obr_Sip.jpg


Truchlící Vendula. Ukazuje břicho! Na veřejnosti!


Skandál na Českém lvu!


Svoboda se bojí! Pevnost v Jevanech!


Zdroj: data vydavatelů, z přehledu byla vyloučena vydání s TV suplementem

×

Rada udělila licenci pro vysílání v mobilech Óčku a Proglasu

Starší článek

Reklamy sleduje čtvrtina Čechů

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více