Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Rádia komunikují playlisty

Redakce MAM10. 4. 200728. 6. 2019

Začátek letošního roku přinesl pražskému rozhlasovému éteru ambiciózního nováčka. Po vstupu společnosti Radio Investments do provozovatele Rádio Twist Praha došlo k změně názvu stanice Rádio Twist, resp. Viva, na Spin. Radikálně se změnila koncepce stanice, především se vybudovalo pražské studio, jež sídlí vedle Beatu, Country, Radia 1 a Kiss 98 FM na Vinohradech.


Nově je definovaná také cílová skupina mladých lidí od 15 do 23 let, což z tohoto rádia dělá vůbec nejspecifičtěji profilovanou rozhlasovou stanici v zemi. Hudební dramaturgie je postavena na žánrové produkci hip hop, rap a R&B, což dosti bizarně, přesně podle licence, doplňují vstupy moderátorů ve slovenštině.


Outdoor a tisk


Posledními značkami uvedenými na pražský rozhlasový trh byly rádio RockZone 105,9, Info, Wave a Bonton. Všechny stanice kromě Infa provázely při startu reklamní kampaně, jejichž těžištěm byla inzerce na OOH nosičích a v tiskových médiích.


V případě komerčních RockZone a Bonton byla komunikace zaměřena na propagování hudebního formátu. Rockový bratříček celoplošného Impulsu si i přes velmi nízké pokrytí získal zajímavou posluchačskou základnu. Bontonu vyletěla poslechovost už v prvním měření, nicméně kvalitní hudební dramaturgie a systematická marketingová podpora v ceníkové hod-notě 5,8 mil. Kč vytváří dobré předpoklady pro další růst. Výdaje RockZone představovaly loni podle monitoringu TNS 4,6 mil. Kč.

22obr_graf.jpg


Zaváděcí kampaň


Komunikace relaunchovaného Spinu stojí částečně na sdělení vyhraněného hudebního formátu, ale také na volbě médií. Značná část komunikace probíhá na sloupech tramvajového vedení, což je tradiční plocha sesterského rádia Beat. Spin však nakoupil i tradiční média – polepy v metru a na tramvajích, city lighty a část kampaně přesunul na pražské střední a vysoké školy.


“Vizuál na základně našich podkladů vyrobilo studio Czechpromotion. Jedná se o první zaváděcí kampaň rádia, která bude v různých obměnách pokračovat až do června. Další kolo začne opět v září,” říká programový ředitel Spinu Petr Kříček.


Profilováním rádií Kiss 98, Country či Beat prokazuje Radio Investments značnou trpělivost na schopnost generovat relevantní zásah, proto se dá předpokládat, že i této nové stanici poskytne prostor na obhájení svého místa na trhu.


Asociace na interprety


Nový trend v komunikaci rozhlasových stanic ukázaly ještě v břez-nu Country radio a Bonton. Jistým předvojem byla předloňská kam-paň Evropy 2, která se prostřednictvím dvojníků nechala identifikovat s Madonnou a Robbiem Williamsem. Reklamní agentura Fabrika, jež pracuje pro celé portfolio Lagardére v ČR (Frekvence 1, Evropa 2, Info, Bonton) vytvořila pro pop-rockovou stanici Bonton vizuály se jmény interpretů často nasazených v playlistu: Elán, Kabát, Aneta Langerová, Peha, Support Lesbians nebo Depeche Mode.


Paralelně se touto cestou vydalo Country, které dva roky po změně formátu zvolilo identifikaci na základě preferované hudby. Samotná kampaň upozorňovala na soutěž. “Reklamu jsme umístili na lavičky, plakáty, na web a do dvou deníků,” hodnotí ředitel stanice Radek Velechovský.


Wave se “southparkem”


Vlastní cestu při propagaci zvolil marketing Českého rozhlasu při listopadové kampani na Rádio Wave. Rozhlas spustil loni sedm větších kampaní, letos to byly zatím dvě: v únoru na Český rozhlas 6 “Pojďte s námi do hloubky” a v březnu to byla podpora rozhlasového zpracování Pána prstenů na Českém rozhlasu 2.


“Obvykle oslovujeme více kreativních agentur, z nichž si následně vybereme v rámci výběrového kola návrhy a koncepce, které nejlépe odráží naše požadavky a představy o kampani, včetně těch finančních. Letos to byly agentury SGA a AnFas. Máme také své grafiky, kteří připravují propagační tiskoviny a vizuály, jakými byla podpora ČRo Leonardo a projektu Odhalení,” přibližuje vedoucí oddělení marketingu Českého rozhlasu Petr Poláček.


 


22obr_barevne.jpg


BAREVNĚ. Wave a Spin cílí na mladé posluchače – výrazně a hlavně na city lightech a dalších outdoorových nosičích.


 


22obr_Bonton-Mode.jpg


 


22obr_country.jpg


PLAYLIST. Stanice Bonton a Country vsadily v jarní kampani na potřebu žánrové identifikace.

×

Reklama na internetových serverech v roce 2006 dosáhla 2 miliardy Kč

Starší článek

Stream TV: po měsíci 177 tisíc návštěvníků

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více