Podpora tisku v novém mediálním prostředí
Magazínová revoluce. Zcela nová kampaň britské asociace PPA upozorňuje na přednosti časopisů. S podtitulem “Proč jsou časopisy důležitější než kdykoliv předtím?” se snaží ukázat, že: 1. Čtenáři časopisů jsou pozorní a pozorní čtenáři spíše reagují na inzerci, časopisy si aktivně vybírají a platí za ně. 2. Věří, že inzerce v nich zvyšuje potěšení ze zvoleného časopisu. Ve srovnání s TV, rádiem a internetem je to největší procento (48 %) respondentů. Důkaz? Čtenáři byli požádáni, aby z časopisu vytrhli stránky, které považují za oblíbené, a 30 % z nich byly reklamy. 3. Magazíny oslovují rozsáhlé publikum, které je rozděleno do několika skupin. Tato segmentace zajišťuje inzerentům jak zásah, tak zaujetí spotřebitelů. 4. Časopisy patří k nejúčinnějším marketingovým kanálům (podle 63 % respondentů, následují in-store, TV a noviny) a v očích spotřebitelů jsou důležitými rádci, s mocí ovlivnit zejména ty, kteří potřebují poradit. 5. Časopisy efektivně oslovují nejcennější čtenáře, protože ti se zajímají o vývoj v konkrétních produktových segmentech. 6. Inzerce v časopisech přispívá ke zvýšení prodeje o více než 11 % (podle výzkumu PPA z roku 2005), ve spojení s TV kampaní dochází k nárůstu prodejů ve výši cca 30 %.
Noviny jako multimédium. Novou oborovou kampaň spustila v letošních jarních měsících americká novinová organizace NAA. Jejím hlavním cílem je přiblížit nejen klasické tištěné vydání novin, ale také jejich elektronickou distribuci. Opírá se mj. o aktuální údaje, podle nichž webové stránky deníků přispěly v druhé polovině roku 2006 k rozšíření čtenářů novin ve věku 25-34 let o 14 %. Jako celek se kampaň snaží zdůraznit, že noviny dokáží propojit přednosti internetového a tištěného vydání a tím zvýšit své pokrytí.
Časopisy v době nových technologií. Aktualizovanou verzi výhod časopisecké inzerce v době nástupu nových technologií zpracovala australská časopisecká organizace (MPA). Zdůraznila, že rozmach digitálních technologií přesouvá kontrolu nad využíváním médií na stranu spotřebitelů a zároveň se zvyšuje jejich možnost vyhýbat se reklamním sdělením. MPA proto tvrdí, že přesněji definované zaměření časopisů je v této době relevantnější. Čtenáři časopisů mají kontrolu nad tím, co, kdy a kde chtějí číst, inzeráty jsou akceptovatelnou součástí časopisů. Čtenáři, kteří si určitý titul vybírají, jsou pravděpodobněji zasažitelnější reklamním sdělením. Silná vazba mezi časopisy a čtenáři je vyjádřena dobou, již mu věnují. Časopisy vzbuzují zájem, rozšiřují charakteristické atributy značek a zajišťují efektivní návratnost investic (ROI).
Regionální noviny a jiná média. Americká novinová asociace (NNA) připravila pro své členy sérii několika promočních inzerátů. Mají vést k tomu, aby noviny podporovaly své médium, protože nikdo jiný to za ně neudělá. Ideově se vymezují vůči ostatním media typům. Opírají se především o výzkum pro NNA, mezi jehož hlavní závěry patří:
1. Zjištění, že více než 50 % čtenářů v regionech se obrací k lokálním novinám jako hlavnímu zdroji informací. V případě televize je to 16 %.
2. Vysoká čtenost lokálních novin. Ukázalo se, že 81 % dospělých čtenářů čte podle výsledků výzkumu lokální noviny alespoň jednou týdně.