Outdoor servíruje další speciality
V trendu postupného zkvalitňování ploch a vykrývání méně dotčených lokalit pokračují provozovatelé českého outdooru. Představování nových produktů by podle informací M&M mělo probíhat kontinuálně po celé první pololetí.
Boj na více frontách
Společnost BigBoard chce první nový formát zařadit do prodeje v červnu. “Jedná se o médium zaměřené na centrální metropolitní oblasti. Kromě nových formátů jsme také přijali do prodeje nosiče několika regionálních provozovatelů, tak abychom našim klientům mohli nabídnout optimální vykrytí všech regionů ČR,” definuje záměry Jan Vlček, managing director outdoorového zastoupení BigMedia. Zároveň byl spuštěn prodej otáčivých reklamních rotund ve formátu CLV v obchodním centru Chodov.
Lídr billboardového formátu, společnost outdoor akzent (OA), se vedle startu nové formy fotodokumentace pro klienta soustředí na instalaci médií v řetězci Tesco (M&M 9/2006). Kromě již avizovaných klasických formátů se zde objeví mj. maxi kostky, auto zarážky, pistole na čerpacích stanicích nebo polepy přístřešků na nákupní vozíky. “Zároveň tak rozšíříme naše portfolio formátu CLV na cca tisíc kusů a kombinací s již existujícími médii v řetězci Kaufland nabídneme klientům pokrytí dvou největších sítí řetězců v ČR,” říká managing director OA Kamila Mortimer. Pokra-čovat podle ní budou také rozběhnuté projekty, jako výstavba velkoformátových ploch 9,6 x 3,6 m (unipol, prizma) a osvětlování klasických euroformátových ploch.
News Outdoor ČR (NOCR) dále tlačí kupředu projekt 6×3. “Nyní máme v Praze k dispozici celkem tři sítě o velikosti 50, 44 a 24 kusů. Dále se chceme zaměřit i na další velká města, abychom nabídli sítě ploch v top 10 městech,” říká obchodní ředitel NOCR Filip Kec. V dalším z nových formátů, 12×4, chce firma podle něj provozovat relativně menší sítě nosičů, pokrývající hlavní pražské silniční tahy. Také na plochy News Outdoor by měly brzy dorazit dynamické prvky. “Uvažujeme o tom zejména v těch nejexponovanějších lokalitách,” přemýšlí nahlas Kec.
Mámivá záře obrazovek
Další pohyb nastává v hájemství obrazovek s informačním a reklamním obsahem. Zatímco BigBoard prozatím vstup do segmentu jen monitoruje, firma Poster Media Network (PMN) dala nedávným založením “dceřinky” Vision Media Network najevo svůj opakovaný zájem o tuto oblast. “Rozšíří se tak naše nabídka o rozsáhlou síť on-line řízených obrazovek po celé republice. První instalace proběhnou v nejbližších měsících v Praze, o prázdninách poté přijdou na řadu krajská města. Dále roste naše síť outdoorových ploch, a to převážně o nové plochy po Praze,” nastínil harmonogram kroků jednatel PMN Marek Vyskočil. Souběžně se na scéně objevuje nová síť obrazovek na nádražích. “Do konce roku zde vznikne okolo 150 nových reklamních ploch. Jsme ale otevřeni rozšiřování sítě do dalších míst, v duchu hesla ,zájemci hlaste se’,” nebrání se další expanzi Vyskočil.
Zabaleno na pár let
Atypickými a stále populárnějšími realizacemi jsou zakryté rekonstruované objekty a sochy. Poslední velkou “ránou” je dohoda společnosti Qeep s Galerií hl. města Prahy na reklamním využití a zároveň pokrytí veškerých nákladů spojených s rekonstrukcí významných metropolitních skulptur a sousoší, jejichž obal je vyveden ve stylu okolního prostředí (samotný rekonstruovaný objekt, okolní domy atd.). Po soše Mojžíše a Jungmanna jsou nejaktuálnějšími projekty Husovo sousoší (zadavatel Škoda Auto) a sochy Práce a Humanity na Hlávkově mostě (Staropramen). “Jde o dlouhodobé rekonstrukce s jasně danými pravidly. V případě realizací pro Škoda Auto např. nesmí reklamní objekt na plachtě přesáhnout 20 procent plochy. V případě Husovy sochy je celá akce odhadnuta na dobu 36 měsíců,” reaguje spolumajitel Qeep Daniel Selichar na výtky ze strany úřadů a památkářů, že některé komerční prezentace výrazně překračují čas vymezený vlastní rekonstrukci. Zadavatel má samozřejmě možnost libovolně měnit motivy svých aktuálních kampaní. Další v řadě reklamně využitých opravovaných soch má být v příštím roce Palacký. “Maximálně se v Praze v jednom momentu objeví trojice soch v komerčním hávu,” říká Selichar.
Tam, kde se jezdí
Nouze není ani o aktivity na sloupech osvětlení a trakčního vedení. Ambiciózní jsou v tomto směru mj. relativně nedávno vzniklé společnosti Czech Advertising a XL Production.
Noví klienti směřují také do tzv. dopravního outdooru: reklamními celopolepy autobusů v Brně a tramvají v Praze se prezentoval spíše “televizní” klient L’Oréal (kampaň “Garnier – 100% Color”).
“Na základě zvýšeného zájmu uvažujeme o výběrovém zavedení 3D nosiče,” ohlíží se za posledními událostmi Herbert Brynda, managing director firmy Handy Media, která na základě kontraktů s dopravními podniky a ČSAD provozuje reklamní držadla prakticky po celé ČR. Přestože jednání o pokrytí české metropole zatím podle informací M&M výsledek nepřinesla, firma se vedle působení na slovenském a polském trhu může pochlubit nedávnou expanzí do Srbska.
NA MĺRU A DLOUHO. Na finančně náročné a víceleté realizace u opravovaných soch a objektů vsadila Škoda Auto.