Prima dává 50% slevu za komplikaci s RTA
Prima dává 50% slevu za komplikaci s RTA
Díky nedohodě mezi Primou a Regionální televizní agenturou (RTA), která vlastní pět místních stanic s licencemi, je od ledna vysílání agentury rozšířeno na téměř polovinu populace republiky až na tři hodiny denně. Méně zajímavé je hodinové ranní vysílání od 7.00 h., větším problémem pro Primu je čas mezi 16. a 18. hodinou.
Poloviční sleva
Největší starost Primy spočívá ve ztrátě celoplošného pokrytí v podvečerním vysílání. Jelikož nebyli zadavatelé a mediální agentury v prosinci loňského roku o hrozícím problému informováni, naplánovali lednové kampaně podle standardního režimu.
Nyní už agentury objednávají spoty v blocích v inkriminovaném čase s vědomím omezeného zásahu, tedy na 55 % území republiky.
Díky výrazně proklientskému orientování Primy nabízí tato televize zadavatelům také slevu z ceny. Fakturuje jednak pouze ty diváky, které na omezeném území pokrývá, a poskytuje navíc 50% slevu z dohodnuté ceny za gross rating point.
Inzerenti se najdou
“Díky složení regionů, ve kterých Prima TV vysílá, je možné se zaměřit i na specifické cílové skupiny v konkrétních krajích a zasáhnout např. lidi s vyšším vzděláním a kupní sílou,” přibližuje možné výhody pro zadavatele obchodní ředitelka Primy Hana Banksová. Na Primě inzerují v časech mezi 16. a 18. hodinou např. Cofidis, Quelle, Cetelem či Incheba.
Pásmový ceník
Reklamní zadavatelé, kteří chtějí maximálně využít reklamní prostor v televizi bez toho, aby sáhli po dražší Nově, můžou dohnat celoplošnost nákupem časů přímo u studií RTA. “Cena spotů je u RTA stanovena napevno pro jednotlivé regiony,” říká vedoucí nákupu médií agentury Médea Josef Wagenknecht.
RTA otevírá denně dva bloky ráno a dalších pět v podvečer. Celkově může prodat denně 27 min. reklamy a 9 min. teleshoppingu.
“Našimi zadavateli jsou jak regionální firmy, tak mediální agentury. Teleshoppingový prostor využívá společnost WS International,” přibližuje koordinátorka prodeje reklamy RTA Jarmila Záhorová.
WS International, jež zaplňuje veškerý čas určený pro teleshopping ve vysílání RTA, je na jejích kanálech od února.
Dohoda stále není
Momentální situace s připojováním se regionálních studií se zřejmě v blízké budoucnosti nezmění.
“Jednání s Primou proběhla, ale nebyli jsme schopni se domluvit,” vysvětluje předseda představenstva RTA Jaroslav Berka.
Již v minulosti nabízel Berka prodej RTA majiteli Primy, společnosti MTG. Na prodej byly pouze analogové lokální televize bez tzv. kompenzační licence. Jednou z podmínek prodeje měl být dlouhodobý závazek Primy k odebírání zpravodajství od RTA.
Problém i pro UPC
Zapojování regionálních studií na tři hodiny denně je problémem také pro kabelové operátory. Ti musí zařazovat do svých rozvodů na základě tzv. pravidla must carry rule přesně stejný program, který se vysílá terestricky na jednotlivých územích. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání už upozornila UPC, že nemůže vysílat v základní nabídce univerzální program Primy bez regionálních studií. Operátor ale slíbil, že zabezpečí distribuci stejného signálu, jenž se šíří v jednotlivých lokalitách vzduchem.
omezeně. Diagnóza Vražda a Medicopter 117 – dva seriály Primy, které může vidět pouze polovina českých domácností. Primě u těchto pořadů uniká část příjmů z reklamy.