Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Prima dává 50% slevu za komplikaci s RTA

Redakce MAM26. 3. 200728. 6. 2019

Prima dává 50% slevu za komplikaci s RTA




Díky nedohodě mezi Primou a Regionální televizní agenturou (RTA), která vlastní pět místních stanic s licencemi, je od ledna vysílání agentury rozšířeno na téměř polovinu populace republiky až na tři hodiny denně. Méně zajímavé je hodinové ranní vysílání od 7.00 h., větším problémem pro Primu je čas mezi 16. a 18. hodinou.


Poloviční sleva


Největší starost Primy spočívá ve ztrátě celoplošného pokrytí v podvečerním vysílání. Jelikož nebyli zadavatelé a mediální agentury v prosinci loňského roku o hrozícím problému informováni, naplánovali lednové kampaně podle standardního režimu.


Nyní už agentury objednávají spoty v blocích v inkriminovaném čase s vědomím omezeného zásahu, tedy na 55 % území republiky.


Díky výrazně proklientskému orientování Primy nabízí tato televize zadavatelům také slevu z ceny. Fakturuje jednak pouze ty diváky, které na omezeném území pokrývá, a poskytuje navíc 50% slevu z dohodnuté ceny za gross rating point.


Inzerenti se najdou


“Díky složení regionů, ve kterých Prima TV vysílá, je možné se zaměřit i na specifické cílové skupiny v konkrétních krajích a zasáhnout např. lidi s vyšším vzděláním a kupní sílou,” přibližuje možné výhody pro zadavatele obchodní ředitelka Primy Hana Banksová. Na Primě inzerují v časech mezi 16. a 18. hodinou např. Cofidis, Quelle, Cetelem či Incheba.


Pásmový ceník


Reklamní zadavatelé, kteří chtějí maximálně využít reklamní prostor v televizi bez toho, aby sáhli po dražší Nově, můžou dohnat celoplošnost nákupem časů přímo u studií RTA. “Cena spotů je u RTA stanovena napevno pro jednotlivé regiony,” říká vedoucí nákupu médií agentury Médea Josef Wagenknecht.


RTA otevírá denně dva bloky ráno a dalších pět v podvečer. Celkově může prodat denně 27 min. reklamy a 9 min. teleshoppingu.


“Našimi zadavateli jsou jak regionální firmy, tak mediální agentury. Teleshoppingový prostor využívá společnost WS International,” přibližuje koordinátorka prodeje reklamy RTA Jarmila Záhorová.


WS International, jež zaplňuje veškerý čas určený pro teleshopping ve vysílání RTA, je na jejích kanálech od února.


Dohoda stále není


Momentální situace s připojováním se regionálních studií se zřejmě v blízké budoucnosti nezmění.


“Jednání s Primou proběhla, ale nebyli jsme schopni se domluvit,” vysvětluje předseda představenstva RTA Jaroslav Berka.


Již v minulosti nabízel Berka prodej RTA majiteli Primy, společnosti MTG. Na prodej byly pouze analogové lokální televize bez tzv. kompenzační licence. Jednou z podmínek prodeje měl být dlouhodobý závazek Primy k odebírání zpravodajství od RTA.


Problém i pro UPC


Zapojování regionálních studií na tři hodiny denně je problémem také pro kabelové operátory. Ti musí zařazovat do svých rozvodů na základě tzv. pravidla must carry rule přesně stejný program, který se vysílá terestricky na jednotlivých územích. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání už upozornila UPC, že nemůže vysílat v základní nabídce univerzální program Primy bez regionálních studií. Operátor ale slíbil, že zabezpečí distribuci stejného signálu, jenž se šíří v jednotlivých lokalitách vzduchem.


23obr_doktori.jpg


omezeně. Diagnóza Vražda a Medicopter 117 – dva seriály Primy, které může vidět pouze polovina českých domácností. Primě u těchto pořadů uniká část příjmů z reklamy.

×

ÚOHS snížil pokutu za kartel Billy a Meinla

Starší článek

Podíly ČT1 v únoru byly nejvyšší za posledních 14 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20218. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více