Nebudeme jen archiv Hospodářských novin
S Vaším příchodem se prý začnou s iHNed.cz dít velké věci. Můžete je přiblížit?
Nemluvil bych o převratných změnách. Faktem je, že chceme být zpravodajským serverem se vším všudy, přinášet informace včasné, relevantní a úplné. Více lidí budeme mít v terénu, postihneme širší spektrum událostí. Zlepší se i personální i obsahová provázanost s Hospodářskými novinami. Jedním z cílů je být hojně citovaným zdrojem v médiích.
Často skloňované vzájemné “kanibalizace” printu a on-line se nebojíte?
Se šéfredaktorem HN Petrem Šimůnkem jsme, myslím, zajedno v tom, že novinářský tým by měl být v podstatě společný. iHNed.cz už napříště nebude pouze dobře fungujícím archivem HN. Vidím ho jako svébytný projekt s vlastním denním zpravodajstvím, exkluzivními komentáři nebo 2-3 on-line rozhovory týdně. Zároveň ale půjde o platformu např. pro umísťování rozšířených verzí materiálů z HN. Naopak HN zase mohou následně rozpracovávat dále některá naše témata.
Odrazí se to všechno v názvu?
Plný titul by měl znít “iHNed.cz – online zpravodajství Hospodářských novin”.
iHNed možná v minulosti dost srážela grafika. Zapracujete na ní?
Víme, že dosavadní podoba už nebyla příliš čitelná. Opět ale nevymýšlíme nic světoborného. Řekněme, že jistá inspirace přišla od CNN, BBC, z domácích projektů budeme asi nejblíže Novinkám. Homepage i celá struktura serveru bude jednodušší a přehlednější. Namísto desítky plánujeme jen šest hlavních oblastí. Počítáme s klasickým hlavním textem nebo přepínačem mezi okny na home page. Celý redesign by měl být hotov v květnu.
Trendem v on-line zpravodajství je audiovizuální obsah. Uvažujete o něm?
Samozřejmě, že záměrem je přiblížení některých událostí i touto formou. Rozhodně to ale pro nás není dogma. Prioritou zůstává klasické zpravodajství jako takové. Šanci vidíme i ve vykrývání tematických segmentů, které podle mě dosud v českém on-line zpravodajství chybí. To se týká třeba servisu pro podnikatele, práce s informacemi ze státní správy, s návrhy zákonů a vyhlášek atd.
Kolik uživatelů podle Vás všechny tyto změny na iHNed.cz přilákají?
Vycházím z dnešních cca 480 tisíc reálných uživatelů měsíčně a skutečnosti, že penetrace internetu u nás ještě zdaleka neskončila. Přestože nám jde a půjde hlavně o denní návštěvníky, nemyslím, že by hranice jednoho milionu lidí do roka byla nepřekonatelná.
iHNed.cz vždy zdůrazňoval lepší kvalitativní parametry svého publika ve srovnání s konkurencí. Nemyslíte, že tak dojde k určitému rozmělnění?
Zdůrazňuji, že nemám v zadání výrazně měnit cílovou skupinu. Předpokládám ale, že do roka by na českém internetu mohlo být šest milionů lidí, což je o milion více než dnes. Oslovovat nejlepší šestinu je podle mě stále ještě výhra.
Co čeká reklamní plochy?
Rozhodně jich bude méně, než je tomu dnes. Spíše se budeme snažit pracovat s jejich cílením do jednotlivých sekcí. Také zapracujeme na sjednocení reklamních formátů napříč všemi našimi weby.
Pokud budete více “tlačit” titul iHNed.cz, jak to bude s dílčími projekty, které zastřešuje?
I na úrovni vedení panuje široká shoda na tom, že dílčí internetové tituly si zaslouží propagaci, jen pokud budou mít odpovídající obsah.
kdo je…
Daniel Dočekal
Jeden z pionýrů českého internetu odstartoval v roce 1996 server Svět Namodro. Stál rovněž u zrodu agentury M.I.A. a portálu Quick. Před několika lety založil blogovací server POOH.cz. Stále publikuje v řadě novin i časopisů. V rámci iHNed.cz dosud vedl specializo-vanou část DigiWeb.cz
ROZHODNE OBSAH. “Dílčí projekty spadající pod iHNed.cz přežijí jen s kvalitním obsahem,” říká Daniel Dočekal.