Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Kdo to brouzdá na síti?

Redakce MAM5. 3. 200728. 6. 2019



Takové i další výstupy představili minulý týden u příležitosti zahájení 10. ročníku akce “Březen – měsíc internetu” zadavatel, resp. realizátoři projektu výzkumu návštěvnosti internetových serverů a sociodemografického profilu návštěvníků internetu v ČR – NetMonitor, Sdružení pro internetovou reklamu, resp. spolupracující agentury Mediaresearch a Gemius.

Starší surfer? Muž

Kromě relativně známého faktu, že oproti běžné populaci najdeme v té internetové více mužů, jsou zajímavá i další čísla. Věkovou skupinu uživatelů nad 60 let tvoří ze 3/4 muži, naopak každý devátý z deseti surferů dlících toho času na rodičovské dovolené je žena. (viz tab. 1) Ještě více inspirativní pro zadavatele internetové reklamy může být pohled na místa přístupu jednotlivých skupin k internetu (viz tab. 2). Ani dítě “na krku” zřejmě neznamená totální fixaci na domácí internet, o čemž svědčí více než 22 % osob na rodičovské dovolené přistupujících na síť ze zaměstnání.

Aktivní mateřská

V ukazateli průměrného měsíčního počtu návštěv internetu vedou osoby na rodičovské dovolené (105,94), následuje klasická internetová populace (97,38) a senioři 60+ (87,45). Podobné je i pořadí podle průměrného měsíčního času stráveného na síti. Osoby na mateřské dovolené prosedí na internetu za měsíc 20 hodin 26 minut, odstup udržuje internetová populace (17:31) a senioři 60+ (15:04). Při pohledu na celoroční chování on-line uživatelů podle jednotlivých měsíců je zajímavé, že v obou těchto případech se internetová populace dostává před lidi na rodičovské dovolené jen v krátkém letním intervalu (zhruba červen-červenec). Tehdy internetová aktivita lidí s malými dětmi nadprůměrně poleví.

Svištíme stále rychleji

O možnostech, které uživatelům internetu, ale i zadavatelům reklamy, dává sílící podíl vysokorychlostního připojení z domova, vypovídá srovnání podle způsobu připoje-ní doma. (viz tab. 3) Za dva roky, kdy NetMonitor tento sociodemografický ukazatel sleduje, stoupl podíl širokopásmového připojení v domácnostech o téměř 17 %. Propad ve využívání dial-up činí v tomto intervalu naopak téměř 14 %. Nepatrně klesající tendenci vykazuje připojení prostřednictvím mobilních telefonů.


25obr_tab.jpg

×

Šéfredaktorem iHNed.cz Daniel Dočekal

Starší článek

Češi na internetu nejvíce stahují filmové hity a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více