Kdo to brouzdá na síti?
Takové i další výstupy představili minulý týden u příležitosti zahájení 10. ročníku akce “Březen – měsíc internetu” zadavatel, resp. realizátoři projektu výzkumu návštěvnosti internetových serverů a sociodemografického profilu návštěvníků internetu v ČR – NetMonitor, Sdružení pro internetovou reklamu, resp. spolupracující agentury Mediaresearch a Gemius.
Starší surfer? Muž
Kromě relativně známého faktu, že oproti běžné populaci najdeme v té internetové více mužů, jsou zajímavá i další čísla. Věkovou skupinu uživatelů nad 60 let tvoří ze 3/4 muži, naopak každý devátý z deseti surferů dlících toho času na rodičovské dovolené je žena. (viz tab. 1) Ještě více inspirativní pro zadavatele internetové reklamy může být pohled na místa přístupu jednotlivých skupin k internetu (viz tab. 2). Ani dítě “na krku” zřejmě neznamená totální fixaci na domácí internet, o čemž svědčí více než 22 % osob na rodičovské dovolené přistupujících na síť ze zaměstnání.
Aktivní mateřská
V ukazateli průměrného měsíčního počtu návštěv internetu vedou osoby na rodičovské dovolené (105,94), následuje klasická internetová populace (97,38) a senioři 60+ (87,45). Podobné je i pořadí podle průměrného měsíčního času stráveného na síti. Osoby na mateřské dovolené prosedí na internetu za měsíc 20 hodin 26 minut, odstup udržuje internetová populace (17:31) a senioři 60+ (15:04). Při pohledu na celoroční chování on-line uživatelů podle jednotlivých měsíců je zajímavé, že v obou těchto případech se internetová populace dostává před lidi na rodičovské dovolené jen v krátkém letním intervalu (zhruba červen-červenec). Tehdy internetová aktivita lidí s malými dětmi nadprůměrně poleví.
Svištíme stále rychleji
O možnostech, které uživatelům internetu, ale i zadavatelům reklamy, dává sílící podíl vysokorychlostního připojení z domova, vypovídá srovnání podle způsobu připoje-ní doma. (viz tab. 3) Za dva roky, kdy NetMonitor tento sociodemografický ukazatel sleduje, stoupl podíl širokopásmového připojení v domácnostech o téměř 17 %. Propad ve využívání dial-up činí v tomto intervalu naopak téměř 14 %. Nepatrně klesající tendenci vykazuje připojení prostřednictvím mobilních telefonů.