Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

K transparentním datům

Redakce MAM5. 3. 200728. 6. 2019



Působíte jako vedoucí pracovního kruhu G-Wert/frekvenční atlas a člen technické komise pracovního společenství Media-Analyse (AG.MA). Plánovače jste nedávno podarovali zlepšením projektu G-Wert 2 a elektronické Media-Analyse. O co jde?

Poprvé je operátorům i agenturám k dispozici transparentní databáze dat o jednotlivých plochách. Samozřejmě, že se v prvních okamžicích vyskytly nesrovnalosti ve výstupech. Bereme to ale jako cenu za umění zacházet se systémem, který nás z prostředí černé skříňky posune do světa transparentních dat. Základem je tzv. frekvenční atlas pro všechna místa s více než 50 tisíci obyvateli, který umožní novou optimalizaci plánování. Společně s dosud obvyklými mikromarketingovými daty z tzv. stude MiD (Mobilita v Německu) nabízí velice zajímavé uplatnění.

Bude to všechno pro zadavatele znamenat nějaké postřehnutelné změny?

Již letos pocítí nové aspekty při použití G-Wertu, např. podle členění jednotlivých druhů dopravy. Rozšíří se také možnosti práce s frekvenčním atlasem. Největší novinkou je ale tzv. MA Plakat 2007.

Často skloňovaným slovem má být mobilita. Kdy, jak a kde se to projeví?

Musíme odlišit mobilitu jednotlivých osob, jak ji známe z MA Plakat nebo z MiD, a prostorové rozdělení mobility známé z frekvenčního atlasu. Pro tu první je třeba mít k dispozici validní dotazovací metody, pro druhou dopravní propočty nebo modely.

Abychom se v rámci venkovní reklamy mohli srovnávat s ostatními médii na trhu, potřebujeme také nástroje umožňující kompatibilitu pro studie mediálního trhu nebo panelové dotazování. Přes mobilitu lze docílit např. integrace dat z MA Plakat do spotřebitelské analýzy (VA).

Jaké změny a doplnění v metodice lze od MA 2007 Plakat čekat?

Je třeba uvést, že z hlediska evidence dat toho stará PMA a MA Plakat mnoho společného nemají. Nově máme v rukou plánovací nástroj s možností stanovení zásahu a počtu kontaktů u konkrétní kampaně. Výstupy tedy nejsou pojaty jako dosud, tj. jako průměrná kampaň. Dostáváme zároveň možnost odlišovat efekt různých formátů ploch, např. mega-lightů, což ve staré PMA možné nebylo.

Jak si představujete navázání MA 2007 Plakat na spotřebitelskou analýzu?

V dotaznících jsou zapracovány jisté spojovací otázky, které berou v potaz osobní mobilitu lidí a některé další aspekty. Musíme brát v úvahu, že výsledky budou pojaty opět jako průměr za kampaně zasahující jednotlivé cílové skupiny.

Jak rychle se to odehraje?

Vycházíme z toho, že integrovaný obsah VA a MA plakat bude k dispozici na jaře příštího roku. sch

Zpracováno podle Plakativ.


25obr_G_Schotten.jpg


NEJEN RADY NA DÁLKU. Osobně promluvil Georg Schotten o zkušenostech se zaváděním jednotné měny na podzimní konferenci, kterou v Praze pořádala Asociace pro venkovní reklamu.

×

Šéfredaktorem iHNed.cz Daniel Dočekal

Starší článek

Češi na internetu nejvíce stahují filmové hity a porno

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více