ČT vstupuje do časopisů
V pátek 30. března vyjde první číslo nového programového čtrnáctideníku ČT+. S časopisem přichází veřejnoprávní Česká televize. Segment programových časopisů se tak opět rozšíří, i když způsob distribuce nového čtrnáctideníku se bude odlišovat. Titul bude distribuován na klubové bázi pouze předplatitelům. Podle obchodního ředitele ČT Pavla Krumpára ale ČT uvažuje o tom, že první a druhé číslo půjde v omezeném množství i do volného prodeje.
Česká televize navíc anoncuje výrazné benefity pro předplati-tele. V kampani, která už několik týdnů běží na obrazovkách ČT, slibuje dárky v hodnotě 3 tis. Kč. Výše předplatného představuje 290 Kč do konce roku 2007, což v přepočtu na jedno vydání vychází cca na 16 Kč. Tento model znamená, že časopis ČT+ bude cenově velmi konkurenční stávajícím programovým čtrnáctideníkům. ČT+ bude kromě jiného obsahovat televizní program všech kanálů ČT a TV stanic Nova a Prima. “ČT+ nemá být dalším z programových guidů tak, jak jsou na ně čtenáři zvyklí, a nedá se na něj v tuto chvíli tímto způsobem pohlížet. Jde o rodinný časopis mj. o televizním zákulisí,” vysvětluje Krumpár s tím, že do budoucna není vyloučené rozšíření nabídky stanic.
Konkurence vyčkává
Vydavatelé, kteří mají na trhu programových titulů nejsilnější postavení, tedy Ringier ČR a Astrosat, se zatím nechystají reagovat na nástup nového čtrnáctideníku a cenové ani obsahové úpravy svých titulů nepřipravují.
Zástupci obou vydavatelů ale vznášejí otázky nad financováním projektu. “U veřejnoprávní televize se v souvislosti s používanou kampaní nabízí např. otázka, kdo hradí dárky pro předplatitele. Každopádně se jedná o ,ojedinělou’ formu prezentace klubového časopisu veřejnoprávní televize,” myslí si Dana Vachtlová z Ringieru. Podobně reaguje i ředitelka Astrosatu Alena Černá: “Je překvapivé, že ČT využívá prostředky plynoucí z koncesionářských poplatků na realizaci komerčního projektu,” říká.
Pavel Krumpár ale toto odmítá.“Celý projekt je postaven tak, aby si na sebe vydělal a jeho hospodaření bylo zpočátku minimálně vyrovnané, později ziskové. V žádném případě nepředpokládáme, že bychom časopis dotovali z koncesionářských poplatků. Náklady budou kryty vý-nosy z předplatného, inzerce a Rodinného klubu,” říká.
Svůj klubový časopis nabízela do konce loňského roku také TV Nova, od začátku roku 2007 ale titul nevychází.
Finance na provoz. “Časopis nebude financován z koncesionářských poplatků,” zdůrazňuje Pavel Krumpár.