Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Computer Press přestál krizi

Redakce MAM19. 3. 200728. 6. 2019


Od Vašeho nástupu do Computer Pressu uplynulo půl roku. Co se změnilo?

Musel jsem přistoupit k radikální restrukturalizaci, snížit veškeré náklady a co do ekonomiky odlepit vydavatelství ode dna. A změnit i způsob myšlení kolegů, eliminovat představu, že budeme automaticky nejlepší a že se v čtenářském segmentu informačních technologií (IT) za léta nic nezměnilo.

Restrukturalizace si zřejmě vyžádala i personální změny.

Počet zaměstnanců se snížil takřka o 20 %. V managementu jsou konečně lidé na svém místě, schopní invence, kompetencí, ale i odpovědnosti. Jsou jasně vymezeny tři čistě redakční úseky – internet, časopisy, knižní vydavatelství – a poprvé v historii C-Pressu je i marketingový útvar.

V čem vidíte největší problém?

Z hlediska celku dát jasně najevo, že C-Press není zdaleka jen vydavatelstvím počítačové literatury. To je markantní zejména v segmentu knih. Ve webech dochází k rozšíření portfolia, v časopiseckých titulech IT obor stále dominuje, ale tady předpokládáme nové mimooborové akvizice. Druhým fenoménem je inzertní trh s mizícími přímými klienty a rozhodně ne pastorální realitou mediálních agentur. Kupodivu v řadě případů mají problém zejména v IT titulech s uchopením naší cílové skupiny “převážně mužů 18-40”, a to jich oslovujeme přes 140 tisíc. Kromě toho, že je zajímá IT, pijí totiž pivo, ba se i holí nebo si berou hypotéky.

Chcete, aby i prodejci změnili přístup k prodeji inzerce?

Ten problém existuje v C-Pressu latentně už dlouho. Většinou byli zvyklí, že kontakt s partnery redakcí nosí inzerci. Ale v okamžiku, kdy mizí segment přímých zadavatelů, je to o systémové změně.

V čem vidíte základní řešení?

Krátkodobě ve větší agilnosti v prodeji inzerce. Ale strategicky jako vydavatelství v rozšíření orientace C-Pressu mimo IT obor. A paralelním transferu našich dobrých IT projektů na východ a jih Evropy.

Takže mimo IT?

Hledáme a našli jsme témata, která uzavírají kruh mezi knihami, časopisy a internetem, případně digitální TV. Pro nás jsou zásadní rozvojové trendy už jen proto, že nejsme finální vlastnická struktura. Riverside bude C-Press jednou prodávat. IT segment je na malém českém trhu střednědobě problémový, cílová skupina se věkově posouvá a mladší segment už přestává číst z papíru. Styčné body nacházíme v oblasti kolem zdravého životního stylu, cestování, jazyků, potravin, hobby a to dává velké možnosti.

Ale v IT segmentu máte v časopisech nejvíce titulů. Jak se s tím chcete vyrovnat?

Vesele. Dokud pro ně bude relevantní trh, tak budou. V horizontu 2-3 let ale selanka skončí. V časopisech proto půjdeme cestou akvizic. IT směřuje k webům nebo obecně do digitální komunikace. A toho se přirozeně účastníme.

A v internetu a knihách?

Připravujeme web pro ženy a něco kolem bydlení a zdraví. Knihy jsou významný rozvojový prvek právě mimo IT, vyjde 450 titulů. Výrazně rozšíříme on-line prodej.

Cílem je propojit časopiseckou, knižní a internetovou divizi?

Z pohledu čtenáře ano. Jsme jedno vydavatelství a trh čtenářů. Rozdíl mezi monitorem a papírem sice zůstane, ale výrazně se zmenší. To hodláme anticipovat.

Riverside má podíly v Evropě i v jiných vydavatelstvích?

Nemá. Vlastní-li jedno vydavatelství, v globalizovaném světě přece není třeba vlastnit další. Při exitu fondu může být z C-Pressu velký mediální balík k prodeji, který by zahrnoval třeba i digitální televize.

Dobře, ale C-Press nebo Riverside musí splácet úvěr.

Část investice byla placena úvěrem a C-Press jej bezproblémově splácí. Nejen my, ale i Riverside má zájem na rozvoji C-Pressu. Mojí starostí je držet ho v takové kondici, aby do něj přišly další peníze investorů na akvizice. Čím větší portfolio, tím větší manévrovací prostor. Tedy ostatně i větší inzertní kapacita, zvláště pokud půjdeme do oblastí jako volný čas, zdraví, potraviny.

Tam je největší konkurence…

Ano, pro růstové obory byla a je konkurence signifikantní, ale jsou v nich vždy peníze.

Firmu jste přebíral ve špatném stavu. Jak to vypadá dnes?

Lépe, než se dalo čekat. Fiskální rok končíme na 18 mil. zisku. Přestali padat kostlivci ze skříní, plán pro příští fiskální rok směřuje na zisk 35 mil. korun.

Všechny divize jsou ziskové?

Tohle je apokalyptický dotaz. Že ano, se tady tvrdilo do médií vždy, ale už se neuvedlo, že je to před odečtem nákladů přebujelé správy. Dnes říkám, že ziskové jsou nejen divize, ale společnost jako celek.

Kdo je kdo?

Stanislav Konečný

Má dlouholeté zkušenosti v oblasti řízení rozvojových projektů, obchodu a marketingu. Do vedení vydavatelského domu přešel v říjnu 2006 z reklamní branže. Vedle ředitelských postů v několika komunikačních agenturách působil paralelně jako poradce v oblasti krizového řízení.

Riverside

Investiční fond, který se specializuje na malé a střední podniky. Je aktivní v Severní Americe a v Evropě. Riverside Europe vznikla v roce 1990 jako poradní firma při privatizaci a restrukturalizaci společností ve střední Evropě. Computer Press zakoupila v roce 2005, kde získala 75 %, na začátku roku 2007 odkoupila zbývajících 25 %.


23obr_Konecny_Stanislav_1.jpg


MIMO IT. Stanislav Konečný, nový ředitel Computer Pressu, spatřuje budoucnost časopisů tohoto vydavatelství v jejich rozvinutí mimo obor informačních technologií.

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Média

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více