Akce, jejímž pořadatelem je společnost outdoor akzent, má mj. za cíl změnit přístup zadavatelů k venkovní reklamě a ukázat její široké kreativní možnosti. Loňské téma „Láska“ letos vystřídal „Cirkus život“. Záštitu nad projektem převzala Asociace komunikačních agentur, soupeřit mezi sebou mohli zástupci reklamních agentur, kreativních studií i autoři na volné noze. Hlavní cenu si odnesla práce „Úsměv dělá velké věci“ od Lumíra Kajnara z Leo Burnett Advertising, která vsadila na efekt přesahu plochy.
Podmínky jsou zdánlivě jednoduché: Billborcem se stává ten, kdo na zadané téma vytvoří nejlepší návrh plochy v eurobillboardovém formátu. Uzávěrka byla 15. února, z přihlášených projektů se na shortlist dostalo kvinteto motivů (viz box).
V banku plochy a počítač
Nejlepší práce vybírala sedmičlenná porota v čele s managing directorem Leo Burnett Advertising Markem Wrightem. Dále v ní zasedli Kateřina Tvrzová (outdoor akzent), Troy Palmer (Lowe Worldwide), Alex McReynolds (Y & R), Jan Fahoun (Starcom), Braňo Blaze (T.T.V.) a Gabriela Tomanová (Bison & Rose).
Stejně jako loni neskončí celá akce předáním cen vítězům, ale čeká ji praktické pokračování. Trojice nejlepších řešení má slíbenou měsíční kampaň na outdoorových plochách. Vítěz obdržel také nejnovější notebook Macintosh, druhé a třetí místo bylo honorováno iPodem.
Při loňské premiéře soutěže se za vítěznou prací „Rozkaz“ od Jakuba Obraze z agentury Klucivespolek umístila díla „Láska=O2“ (Jana Vajsová, Unity Graphic Design Group) a „Ega lásce nepřejí“ (Lumír Kajnar, Leo Burnett Advertising). sch
Kdo zaujal nejvíce?
Shortlist Billborec 2007
1.místo: Lumír Kajnar (Úsměv dělá velké věci)
2. místo: Jiří Volek, Petr Čech (Smrtka)
3. místo: Jiří Libánský (Ty)
4. místo: Marek Čaniga, Miro Budiš (Klaun)
5. místo: Miroslav Roubíček, Jakub Kolářík (Co vidíš?)
Zdroj: outdoor akzent
NEJLEPŠĺ V TERÉNU. Podobně jako při loňské premiéře dostali vítězové Billborce i letos k dispozici plochy pro prezentaci své kreativy.