Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Balíčky Novy a Galaxie sport prý nebudou

Redakce MAM19. 3. 200728. 6. 2019


Stejně jako ostatní tematické stanice, také Galaxie sport vykazuje za poslední období vysoký nárůst sledovanosti zejména v parametru weekly reach (viz graf). Podle posledních dat z Media projektu, je po Óčku a Spektru třetím nejsledovanějším specializovaným kanálem mezi těmi, které měření zahrnuje. Růst stanice je kontinuální, snížení v druhém pololetí 2004 a prvním pololetí 2005 bylo způsobeno absencí přenosů z NHL, které byly zastaveny kvůli stávce hokejistů.

Pětina tržeb z reklamy

Galaxie sport je založena na hybridním obchodním modelu, který je postaven především na získávání poplatků od předplatitelů prostřednictvím kabelových operátorů a z menší části na tržbách z reklamy. Podle Petry Hladíkové, sales executive manažerky CET 21, jež reklamu Galaxii sport prodává, představovala reklama v roce 2006 20 % z celkových tržeb. Podle výročních zpráv však reklama dosahovala ještě v roce 2005 kolem 32 % (viz tab.), což je však zkreslené započtením barterového plnění.

Počet předplatitelů roste

Mateřská CME, která koupila Galaxii sport spolu se společností Hartic od PPF v září 2005 za 119 mil. Kč, může být se současnými výkony televize relativně spokojena. Počet předplatitelů v ČR a na Slovensku prostřednictvím kabelových operátorů představoval na konci ledna 1 082 607 lidí, dalších více než 14 tis. má zakoupeno kartu na digitální příjem.

Jen za loňský rok se jí podařilo získat přes 260 tis. nových předplatitelů a počet domácností, které ji sledují přes satelit, se loni zdvojnásobil.

Už v roce 2005 vykázala zisk, který před zdaněním představoval 12 mil. Kč, přičemž ještě v roce 2004 to byla ztráta přes 12 mil. Kč. “Srovnání je však zkresleno skutečností, že v roce 2004 byla vytvořena opravná položka do nákladů k ochranné známce Galaxie ve výši 9723 tis. Kč, která byla v roce 2005 rozpuštěna do výnosů,” konstatuje výroční zpráva za rok 2005.

DVB-T pro ni zatím není

Galaxii sport se otevírají nové možnosti dalším rozvojem televize přes internetový protokol, jež provozuje např. Telefónica O2. Jako další platformu chtěla stanice DVB-T, když se přihlásila do licenčního řízení na digitální televize. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání ji však mezi vítězné projekty nezařadila. Kromě jiného i z důvodu, že stanice chce zůstat placenou a první digitální multiplexy budou na bázi free-to-air.

Model placené TV přes DVB-T není v tuzemsku momentálně finančně udržitelný, protože i když by získala Galaxie sport licenci, platila by za šíření signálu, který by mohlo přijímat jen minimum lidí. Základní set-top boxy, jež si nyní pořizují domácnosti zejména kvůli digitálním stanicím České televize, totiž nedisponují možností přijímat signál placených kanálů.

Hlavně mužská záležitost

Mezi největší zadavatele reklamy na Galaxii sport patřili vloni telefonní operátoři, sázkové kanceláře, pivovary, odvětví farmaceutického průmyslu nebo automobilové společnosti.

Pro zadavatele je doplňkovým médiem s vysokou afinitou u mužů, kteří tvoří až 89% podíl na publiku. Z hlediska věku má téměř 80 % diváků 20 až 49 let.

Díky propojení s TV Nova se nabízí společný prodej reklamy, nicméně podle CET 21 tomu tak není. “V nejbližším období ani neuvažujeme o společných balíčcích s TV Nova nebo s Markízou,” dodává P. Hladíková. Další předplatitele má přinést stanici nová kampaň, jež momentálně obsahuje billboardy a v další vlně se přidá inzerce v tisku a na rádiu Evropa 2. Její hlavní konkurent v oblasti reklamy, ČT 24, posiluje také, do konce března ho přeřadí UPC v domácnostech pokrytých Karnevalem do základní nabídky.


 


25obr_galaxie-sport.jpg

Trefa. Galaxie sport skóruje u diváků zejména díky přenosům NHL. Za poslední čtyři roky se na sportovním kanále zdvojnásobil počet přímých přenosů. Tržby Galaxie Sport


Tržby Galaxie Sport



























2003 2004 2005
Předplatné 39 809 509 57 360 000 61 906 000
Prodej reklamy* 39 621 559 45 852 000 31 501 000
Ostatní 2 998 911 2 999 000 15 082 000
Celkem 84 872 576 106 211 000 108 489 000
* včetně barterů

 


25obr_graf1.jpg


 


25obr_graf2.jpg

×

Z Oskara do GE Money

Starší článek

Absolutním vítězem TV ankety popularity TýTý se stal Karel Gott

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20213. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více