Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Pokusy o český YouTube nabírají na intenzitě

Redakce MAM5. 2. 200728. 6. 2019

YouTube, internetová platforma umožňující uživatelům sdílení videozáznamů a dalších multimédií, nachází v poslední době stále více českých následovníků. Celosvětové potíže s autorskými právy jsou hlavním důvodem, proč i nejnovější české počiny zatím sází hlavně na soukromou produkci českých nadšenců.
Po serverech jako např. Libimseti.cz nebo Stream.cz, který vedle původní tvorby nabídl i umístění soukromých videí, se o přízeň surferů hlásí projekt N-Joy.cz a vylepšení slibuje nová akvizice portálu iDnes.cz, server Ukažse.cz. Patřičný náboj v dalších měsících bude mít nejen vzájemné přetahování o české uživatele, ale i podobný boj s globálními platformami, disponujícími nesrovnatelně většími databázemi.

V očekávání zájmu
N-Joy.cz je podle managing directora provozující firmy FunPower Davida Háce vyvíjen od roku 2004. Jednou z unikátní funkcí služby je možnost označení videa jako privátní, což zaručí jeho nezobrazení ve standardní nabídce, ani prostřednictvím vyhledávače. “Cílem je být portálem první volby pro sdílení videí českých uživatelů. Od oficiálního startu narostla návštěvnost našeho portálu pětinásobně a domníváme se, že z hlediska návštěvnosti budeme v brzké době atakovat první dvacítku serverů v ČR,” je přesvědčen Hác. Kromě videí od uživatelů nabízí N-Joy.cz i širokou škálu předem připraveného multimediálního obsahu.
Na identické platformě funguje také služba video.tiscali.cz. “Odhadujeme, že ji začne využívat 25 až 30 procent našich uživatelů,” říká PR & event manager portálu Tiscali.cz Michaela Tichá.

Liberálové ze seznamky
Co nejmenší omezení uživatelů z pohledu nabízených služeb slibuje Ukažse.cz, který nedávno spolu se službou Rajče zařadil do svého portfolia portál iDnes.cz. “Služba je unikátní hlavně možností hodnocení videí a zvuků samotnými uživateli a představuje bránu do světa partnerství a nových známostí. Hlavní inspirací původních autorů byl zejména server HotOrNot.com,” nabízí vizitku projektu marketingová manažerka serveru Linda Rainová. K současným 400 tisícům uživatelů měsíčně by podle ní po spuštění kampaně v příštím týdnu mělo přibýt dalších zhruba 200 tisíc zájemců o seznámení.

Kampak na ně s reklamou?
Reklama ve spojení s komunitami na internetu nemu-sí nutně znamenat svár, šikovná kreativa se občas dokáže prosadit i v rámci samotného obsahu. V žebříčku top 60 nejlepších videí na YouTube za loňský rok se tak umístily i tři reklamní spoty (Sky One, Nike, Sony Bravia). “Prostřednictvím viral marketingu mohou také ATL a BTL kampaně podporovat samotní konzumenti sdě-lení, kteří jsou motivováni k tvorbě videoklipů třeba formou soutěže na dané téma či s daným produktem. Na základě videa publikovaného v březnu 2006 na YouTube tak vzrostl rapidně prodej produktů společnosti Logitech,” dává příklad David Hác.
“Vedle klasických bannerových formátů můžeme nabídnout i neokoukané reklamní formáty, jakými jsou videospoty, které je možné buď automaticky připojit k přehrávaným videím, nebo je uložit jako samostatné video s přednostním výpisem přímo na defaultním playlistu,” nabízí další možnosti Michaela Tichá. Běh na dlouho trať přitom vůbec není na škodu. “V případě mobilních operátorů nebo nápojových firem je třeba adrenalinové video, či vtipná reklama mnohdy vhodným doplňkem v dlouhodobém působení na určitou cílovou skupinu. Tento týden běží na libimseti.cz videoreklama společnosti Coca-cola,” argumentuje Tomáš Kapalín, šéf mediazastupitelství 247 media.

Zaplaťme jim!
Obchodní modely domácích hráčů mohou zároveň sledovat, jak zaberou nové kousky jejich světového vzoru. Google, který po odkoupení YouTube nově zařadil videa z této služby do svého vyhledávání, má třeba v úmyslu uživatele s reklamou ještě více spřátelit. Podle spoluzakladatele platformy Chada Hurleye se uživatelé mají brzy stát podílníky na reklamních příjmech. Zajímavé sumy prý čekají autory nejčastěji proklikávaných videí. Jiné služby sdílející videa, jako např. revver.com, podobný model již praktikují.




23obr_youtube.jpg


SPOLEČNÁ KASA S NEJLEPŠĺMI. Zvýšit zainteresovanost uživatelů na obsahu chce YouTube postoupením části příjmů z reklamy na tvůrce nejúspěšnějších videí. Zafunguje časem něco podobného i v Čechách?

×

Disney prodal na iTunes filmy za 1,3 milionu dolarů

Starší článek

Burda zastavuje magazín Anna

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více