Pokus vrátit reklamu na ČT
Ten by mohl vrátit rozsah reklamy v České televizi na úroveň, jaká byla v ČT vloni. Rafaj připojil svůj pozměňovací návrh k zákonu upravujícímu některé činnosti bank a finančních institucí. Návrh obsahuje navrácení 1% podílu reklamy ve vysílání České televize. Rovněž stanovuje ČT povinnost odvést 90 % čistých příjmů z reklamy v roce 2008 na tři různé účely – 30 % na podporu přechodu na digitální vysílání, 30 % na správu a digitalizaci své-ho archivu a 30 % do fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie. Takovéto rozdělení prostředků z reklamy nastínil Radě ČT ještě loni na podzim generální ředitel ČT Jiří Janeček. Ten sice řekl, že televizní poplatek je stabilnější příjem než reklama, ale výnosy z ponechání původní úrovně času pro reklamu by mohly saturovat tři zmíněné účely.
V současnosti má ČT 0,5% limit pro reklamu. Zatím platí, že od příštího roku by se reklama vysílala pouze u těch přenosů ze sportovních a kulturních akcí, u kterých je podmínkou získání licence.
Janeček. Podařilo se mu prosadit zvýšení poplatků. A reklamy možná neubude.