Komu bude patřit Maxim?

26. 2. 2007 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.



Vydavatelství Dennis Publishing, majitel magazínu Maxim, se podle informací internetového vydání deníku The Times rozhodlo nabídnout k prodeji tento pánský časopis, včetně jeho mezinárodních edicí. Vydavatelství si najalo investiční společnost Allen & Company, která má zjistit, jaké jsou strategické možnosti Maxima. Časopis vychází v 31 zemích včetně České republiky a celosvětově prodává přes 4 miliony výtisků. Vedle Maxima uvažuje Dennis také o prodeji dvou amerických časopisů Stuff a Blender.

Horší britský trh

Pánské magazíny na britském trhu zaznamenaly ve druhém pololetí loňského roku celkový pokles prodaného nákladu o 14,4 %. Nejvíce postiženy byly přitom magazíny vydavatelství Emap, jehož třem titulům prodeje propadly o více než 20 %. V případě Maxima se prodej snížil o 29 % na 131,5 tis. výtisků. Na klíčovém americkém trhu se prodeje Maxima stabilně drží na 2,5 mil. výtisků.

V Británii vychází Maxim od roku 1995, ve Spojených státech od roku 1997 – mezi pánskými měsíčníky tak jde o jednu z nejmladších značek. Její nástup na trh byl ale raketový: po pěti letech prodával v Americe o milion více než Men’s Health a zhruba čtyřikrát více než o několik desetiletí starší Esquire.

V ČR je Maxim nejúspěšnějším pánským časopisem z pohledu prodaného nákladu, v listopadu 2006 se ho podle ABC ČR prodalo 30 809 výtisků.


27obr_Maxim.jpg



proč? Slabší prodejní výsledky Maxima v Británii jsou podle zahraničních médií důvodem, proč začal vydavatel uvažovat o jeho prodeji.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.