Kdo míchá pořadím inzertně nejúspěšnějších časopisů?

12. 2. 2007 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Časopis Týden patřil v loňském roce k nejúspěšnějším časopisům z pohledu inzertních obratů. Z monitorovaných inzertních příjmů vyplývá, že z inzerce získal v hrubém vyjádření přes 230 mil. Kč. Ve srovnání s rokem 2005 zaznamenal nárůst jak v koruno-vém srovnání, tak v měřítku počtu proinzerovaných stran.

Ještě vyššího objemu než Týden dosáhly týdenní časopisecké suplementy deníků, ale protože ty jsou do titulů vkládány a tvoří samostatnou kategorii, do porovnání inzertních výkonů časopisů je nezahrnujeme. Týká se to i TV magazínu, který je jak vkládán, ale také distribuován ve volném prodeji.

Masovější tituly vzrostly
K zajímavým posunům došlo mezi inzertně nejvýkonnějšími časopisy na dalších místech. Oproti předcházejícímu roku inzertně znatelně narostly zejména časopisy Žena a život, Blesk pro ženy, Yellow, Rytmus života a Svět ženy. V prvních čtyřech jmenovaných případech dosáhly nárůsty v brutto hodnotách více jak 40 %. V porovnání počtu proinzerovaných stran sice o tak výrazné polepšení s výjimkou Yellow nejde, ale přesto se pohybuje v průměru mezi 25-35 %.
Můžeme tak registrovat vylepšující se pozice na inzertním trhu spíše vysokonákladových časopisů, které se opírají více o příjmy z prodaného nákladu. Je ale zřejmé, že u většiny ze zmiňované pětice titulů korespondují zvýšené inzertní obraty s vylepšováním pozice na čtenářském trhu, jak naznačuje průzkum Media projekt.
Celkově si 50 inzertně nejsilnějších tiskových titulů (včetně deníků a suplementů) vloni ve srovnání s rokem 2005 polepšilo o přibližně 10 %. Dohromady si top 50 titulů mezi sebe rozdělilo 13,5 mld. Kč v hrubém, což představuje 71 % ze všech investic směřovaných do tiskových médií. Neukazuje se ale, že by navýšení objemu u nejsilnějších 50 bylo v roce 2006 vyšší než v případě celého tiskového trhu.

28_inzerce.jpg
Prodej i inzerce. Nejen tradiční, lifestylové časopisy, ale také časopisy vycházející ve statisícových nákladech zaznamenávají výraznější nárůsty inzertních obratů.


28_mm07.gif

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.