MaM : Hlavní je, že český internet nezívá nudou

27. 11. 2006 00:11

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


24obr_kapalin.jpgOd rozchodu se Seznamem uplynul téměř rok. Mohlo to dopadnout jinak?


Můj konec v Seznamu sice nastal už v prosinci, ale práce pro portál částečně pokračovala až do dubna. Myslím, že původní emoce na obou stranách vyprchaly už tehdy, a když si všechno zpětně promítnu dnes, jsem vlastně Ivovi (Ivo Lukačovič, předseda představenstva Seznamu – pozn. M&M). za jeho tehdejší rozhodnutí určitým způsobem vděčný. Ušetřil mi rok, který jsem strávil budováním vlastních aktivit.


Byly důvodem odchodu opravdu rozdíly v pohledu na další vývoj?


Je to tak. Vycházel jsem z nutnosti dalších domácích akvizic a většího rozkročení na trhu. Domnívám se totiž, že pouhá implementace zahraničních řešení nemá budoucnost. Konkurovat Googlu stavěním pay-per-click řešení, jak to dnes vidíme u českých portálů, není podle mě úplně šťastná cesta, zvláště když zmíněná implementace nedoplňuje, ale kanibalizuje už zaběhlé obchodní sítě a „yellow pages business“. Respektuji ovšem, že vítězila a nakonec i vyhrála jiná strategie.


Ještě loni jste se podílel na řízení kolosu a hýbal stamiliony, dnes vedete menší firmu. Tedy ústup ze slávy?


Ano i ne. Když jsem mluvil o ušetřeném roku, měl jsem na mysli právě postavení něčeho podle svého gusta. Zlatá éra klasických mediazastupitelství je pryč. Velké servery a on-line domy se, až na výjimky, zastupují samy a do portfolia je třeba pečlivě vybírat. Libimseti.cz má na příští rok plánovaný obrat 25 milionů, celé zastupitelství 24/7 media násobek této částky. To se opravdu se Seznamem srovnat nedá. Pro mě je důležité, že na internetu se dá stále dělat spousta věcí, při kterých není nuda.


24/7 media vypadá navenek jako zástupce jednoho média. Nebo není?


Opravdu nejde jen o server Libimseti.cz, za-stupujeme např. TopList.cz, Superhry.cz nebo Tipcars.com. Potěšení ze vzájemných dostihů a nadšení nad čerstvými čísly z NetMonitoru sice nesdílím, momentálně jsme ale mezi on-line provozovateli na 8. pozici a měsíčně zasáhneme 800 tisíc uživatelů.


Jak jinak než mladých…


Internet je a stále ještě nějaký čas bude mladé médium. Nám však jde nejen o podchycení věkové skupiny do 30 let, ale i o další práci s ní v lifestylovém segmentu, o to, aby na našich serverech lidé trávili stále delší čas. Všichni mluví o budoucnosti marketingové práce s internetovými komunitami, ale kro-mě projektů Lide.cz, našeho Libimseti.cz a možná i pokusu Atlasu o uchopení potenciálu služby ICQ se jim už jaksi nedaří přetavit cíle ve skutky. Při pohledu na zmíněný NetMonitor nelze nevidět, že Libimseti.cz je v ukazateli stráveného průměrného času na uživatele za měsíc na druhém místě. Hned za Seznamem, o kousek před Lidé.cz a o několik hlav před ostatními velkými portály.


Důležité je, zda si všimli i klienti?


Myslím, že jim neunikla naše snaha postavit internetovou MTV, nabídnout mladým informace z různých oblastí zájmů, streaming rádií či programy akcí. Vedle reklamních příjmů počítáme i s tzv. clubingem. Podaří se nám denně přilákat 20 tisíc lidí do propagovaných klubů, dát jim přidanou hodnotu v podobě informací a propojit efekty působení různých forem sdělení na uživatele.


Takže změn zatím nebude třeba?


Musíme reagovat na vývoj a připravovaný relaunch Libimseti.cz to snad zvládne. Rozhodující je nebýt jen standardním reklamním médiem, ale kanálem, který má smysl pro podlinkové aktivity a přizpůsobení obsahu potřebám klienta. Od změny si slibujeme lepší personalizaci, a tudíž zvýšený zájem firem z oblasti oblékání, např. značek C&A, H&M, nebo výrobců malých stylových aut.


Nelezete trochu „do zelí“ mediálkám?


Napříště chceme skutečné i domnělé kolize řešit po dvou rovinách. To znamená, že 24/7 media bude pouze mediazastupitelstvím a roli mediální agentury převezme letos v červenci založená společnost Media Trading


Ta má ovšem vazbu na firmu Internet Trading, která dosud měla dobré vztahy s portálem Centrum…


Časy se mění, ne vždy je výhodou upnout se na někoho exkluzivně. I my vycházíme s Internet Trading nadstandardně. V každém případě jsme vedeni snahou o větší transparentnost našeho počínání a oddělení kompetencí.¨


O internet se dnes začínají zajímat jiná média a stále častěji do něj vstupují. Chystáte podobnou alianci? ¨


Těmto efektům věříme a hodláme se na ně zaměřit. Pro začátek chceme přijít se společným projektem s vydavatelstvím Hachette Filipacchi. Půjde o internetový lifestylový magazín s dobrým cílením do již zmiňovaných věkových skupin. Počítáme s návštěvností okolo 70 tisíc uživatelů denně.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení